Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Abraham: Do MotoGP bych se rád vrátil. Ale odejít z ní byl můj nápad

Karel Abraham | foto: Automotodrom Brno

17 2016
Ten závod ho vždy stresoval a on tlak těžko snášel. Po 11 letech zažije doma v Brně motocyklový závodník Karel Abraham zvláštní víkend. MotoGP bude na Masarykově okruhu sledovat už jen jako divák. „Štve mě to. Rád bych seděl na motorce a jel,“ přiznává.

Sice má dvouměsíční závodní přestávku, ale rozhodně se nenudí. Zúčastňuje se sponzorských akcí, točí promovidea, učí v motoškole, vyjednává o nové sezoně. „Taky jsem byl s motorkou týden v Norsku a dalších státech, byla to taková akční dovolená,“ říká Karel Abraham.

Vlastně zatím neměl brněnský rodák ani moc čas přemýšlet nad tím, že už v pátek na Masarykově okruhu začíná česká Grand Prix. „Mrzí mě, že ji nepojedu. 11 let jsem byl součástí MotoGP ansámblu. Jsem na to zvyklý a znám spoustu lidí,“ vypráví 26letý Abraham, jenž letos závodí ve světovém šampionátu superbiků.

„Na druhou stranu jsem se nikdy netajil tím, že brněnský závod je pro mě nejhorší z celé sezony. Bylo to nejbrutálnější, co se týče zájmu novinářů, sponzorů, fanoušků a známých. Byl na mě obrovský tlak, který letos vůbec nebude,“ uvědomuje si.

Takže si MotoGP v Brně budete moct konečně užít?
Až tak to neberu. Štve mě to a rád bych seděl na motorce a jel tam. Je ale pravda, že aspoň nebude žádný stres. Bohužel na závodech nebudu moct být celý víkend. V sobotu mám jednu akci ve Frankfurtu nad Odrou, která souvisí se superbiky. Je to 550 kiláků od Brna, budu na ni muset vyrazit hodně brzo.

Jak plánujete strávit nejbližší dny a Velkou cenu?
Mám toho víc, budu mít nějaké akce, které jsem slíbil. Nejsou to oficiální eventy, ale spíš věci, které pořádá tradičně Masarykův okruh. Jinak sám zatím moc nevím. Budu tam se známými, už mně pár novinářů psalo, že si chce se mnou popovídat o různých věcech, které jsem zažil, anebo o tom, co bude. Nebude toho málo a myslím, že se nudit nebudu. Ještě se musím domluvit, jak to budu mít s komentováním (Abraham vybrané závody spolukomentuje pro Nova Sport – pozn. red.).

Doprovodné akce

Grand Prix v Brně

Středa: návštěva českých jezdců (Jakub Kornfeil, Karel Hanika, Karel Abraham, Filip Salač) v Dětské nemocnici v Brně, autogramiáda ve Vaňkovce (17.00)

Čtvrtek: pitbikové závody na náměstí Svobody (9.30)

Pátek: zahajovací party MotoGP na okruhu (19.00)

Neděle: motocyklová přehlídka policie a kaskadérská show na okruhu (10.05), přelet stíhaček Armády ČR (13.25)

Neříkáte si, že je dobře, že nepojedete? Času na soustředění a přípravu byste moc neměl.
Kdybych závodil v MotoGP, harmonogram by samozřejmě vypadal jinak. Nejel bych třeba do Frankfurtu, protože je to akce superbiků. Spousta věcí by se změnila, ale v tuhle chvíli ano, je to tak. Kdybych měl sednout na motorku, budu po těch posledních týdnech unavený.

Neuvažovali jste s týmem, že byste v Brně pro závod MotoGP požádali o divokou kartu?
O tom jsme se vůbec nebavili, ale bylo by to super. Velký problém by byl, kde bychom vzali motorku.

V létě už motocykloví jezdci často hovoří o svých plánech pro příští sezonu. Vy si nepohráváte s myšlenkou vrátit se do seriálu mistrovství světa?
Klidně a hrozně rád bych se vrátil, ale odejít z MotoGP byl můj nápad a chtěl jsem to udělat, i když jsme měli šanci zůstat. Vrátil bych se tam jen za předpokladu, že bychom měli konkurenceschopnou motorku. Ale mít super motorku v MotoGP je spíš sen. Proto bych nejvíc chtěl zůstat v superbicích a jezdit na dobré motorce tam.

Z vašich slov vyplývá, že s premiérovou sezonou v superbicích nejste moc spokojený. Je to tak?
Nejsem. Podle mě tak polovinu závodů jsem nedojel kvůli technické závadě. (Abrahamovi po devíti ze třinácti zastávek patří v celkové klasifikaci 18. místo – pozn. red.) Ten, kdo to nesleduje, může říct, že si dal Abraham na hubu. Jo, dal, ale spadl jsem proto, že elektronika začala totálně haprovat. Ty problémy jsou furt dokola, a co mám říct... Je to tragédie. Předpokládal jsem, že výsledky budou markantně jiné, než jsou, a na motorce se budu cítit lépe. Nefunguje to mně ani týmovému kolegovi Joshovi (Brookesovi), který je na tom o něco málo lépe, ale taky má často problémy.

Kdy budete mít jasno, na čem a kde pojedete v příští sezoně?
Teď se o tom bavím a jednám, ale zatím vůbec nevím.

Zpět k MotoGP. Je něco, co vás v letošním ročníku překvapilo?
Spíš mě hodně štve, že jezdci jako Petrucci nebo Barbera, kteří mívali stejnou motorku a jezdili vždycky plus minus na mojí úrovni – někdy jsem na tom byl i líp než oni –, jsou teď borci, kteří jezdí vepředu. Když jsem měl Ducati, bylo to nic moc, ale potom jsme už šli výkonnostně jenom do horšího. Po těch pár letech se kvalita hlavně Ducati zlepšila. K tomu Rabat nebo Miller, který kromě perfektního výkonu v Assenu nejezdí až tak dobře... Zkrátka se mi potvrzuje, že jezdci, se kterými jsem závodil, jsou schopní jezdit vepředu. Opravdu věřím tomu, že kdybych měl dobrý materiál, byl bych na tom podobně. Hrozně rád bych si aspoň vyzkoušel, jak bych na tom byl. To mě mrzí a štve.

Nevyčítáte si, že jste měl v MotoGP ještě rok vydržet?
Rád bych v MotoGP zůstal, ale nemůžu říct, že mi je líto, že tam nejsem. Na tenhle rok bychom nedostali konkurenceschopnou motorku, tím pádem by výsledky byly hodně špatné a zase bychom do budoucna neměli šanci získat kvalitnější motorku. Byl by to začarovaný kruh a z mého pohledu jsem neměl moc na výběr. I když jsem byl tlačený, ať v MotoGP zůstanu, nemyslím si, že by to bývala byla dobrá volba.

Další závod superbiků se jede až v polovině září v Německu. Je to nezvyk, že máte přes dva měsíce volno?
Je to velký nezvyk, v podstatě celé léto nezávodíme. Původně to tak nebylo plánované, ale vypadl jeden závod. Ale není to špatné. Sice není super, že dva měsíce nesedíte na motorce, ale je prostor na dovolenou a najdete si čas i na odpočinek.

Autor:




Peugeot 5008 2,0 BlueHDi ALLURE
Peugeot 5008 2,0 BlueHDi ALLURE

r.v. 2016, naj. 1 000 km, benzín
584 900 Kč (s DPH)




Extol PremiumExtol Premium

Porovnejte ceny, pročtěte recenze a objednejte přímo u nás.

www.Heureka.cz

Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze