Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Žádné fráze. Chci být šampion, říká motocyklový závodník Ježek

Ondřej Ježek na archivním snímku. | foto: Otto Ballon Mierny, MAFRA

2 2015
Taky vás nebaví časté řeči motocyklových závodníků, jak budou letos rádi za body? Jak by byli nadšení z první desítky? Tak je tu jeden, který otevřeně a sebevědomě mluví o tom, že chce svůj šampionát vyhrát. „A pak se konečně dostat do mistrovství světa superbiků,“ vypráví brněnský jezdec Ondřej Ježek.

Tenhle šestadvacetiletý sympaťák má totiž před sebou letos jasný cíl: být ve Světovém poháru Superstock 1000 č. 1, a vyjet si angažmá v superbikovém seriálu, kde ještě nedávno působil třeba Jakub Smrž a který je v tuzemsku vedle MotoGP neprávem přehlíženým šampionátem.

V TERÉNU. Místo kroužení po závodním okruhu zvolil Ondřej Ježek netradiční přípravu. Ve Španělsku krotil trialovou motorku.

V TERÉNU. Místo kroužení po závodním okruhu zvolil Ondřej Ježek netradiční přípravu. Ve Španělsku krotil trialovou motorku.

Ježek tak každý den až čtyři hodiny dře na fyzičce, nedávno strávil týden v tréninkovém kempu – jak sám říká u kamaráda – Carlose Checy, světového šampiona superbiků z roku 2011, kde si vyzkoušel třeba i krocení trialové motorky v terénu. K tomu spolupracuje s psycholožkou, bývalou sportovní střelkyní Katarínou Bradáčovou, která upevňuje jeho mysl, u sportovců vždy tolik křehkou. „Hodinu mě poslouchá, pak hodinu mluví,“ říká o sezeních Ježek.

Věrný sponzor mu pro změnu zajistil agenturu, která má pomoci s propagací, neboť většinová veřejnost v Česku vnímá motocyklové závody především přes šampionát MotoGP. A možná i proto, že světový šampionát superbiků, jehož součástí jsou i Ježkovy superstockové závody, se už nějaký ten pátek nejezdí na Masarykově okruhu v Brně. Bývala to atraktivní podívaná, avšak zdejší Automotodrom od ztrátového pořádání upustil.

„Kdyby se jelo v Brně, byl by zájem lidí i sponzorů vyšší. Každého (českého) partnera zajímá viditelnost loga a je pro něj lepší ho vidět v Brně než na Eurosportu 2 někde ve Španělsku,“ říká Ježek.

Zajímavost

Komentátor Ježek

Hlas Ondřeje Ježka jste mohli slyšet při nedělních závodech mistrovství světa a spolukomentovat šampionát MotoGP na stanici Nova Sport bude i dál.

„Ta práce mě baví. A mám i pozitivní ohlasy,“ přiznává Ježek.

Je analytický, umí přidat postřehy z pohledu jezdce. „Byla by to věc, které bych se rád po kariéře plně věnoval. Rozhodně chci zůstat u motorek.“

A ač jezdí ve špičkovém týmu, který ho angažoval proto, aby celý šampionát vyhrál, tak jak je v motorsportu zvykem, peníze od něj nedostává. Naopak sám musí do stáje napumpovat 50 tisíc eur.

O částce, ze které se mnohým lidem zamotá hlava, ale trochu překvapivě řekne: „To je málo proti tomu, co musí platit jiní. Když mě tým bere jako toho, se kterým jede o titul, nemůže po mně chtít stejné peníze jako po tom, co končí někde dvacátý. Ale živ jsem od sponzorů.“

I tak jsou to drobné proti tomu, na kolik vyjde závodění v MotoGP. Tam netovární motorka vyjde na milion eur, ta Ježkova od Ducati na 60 tisíc eur. „Dala by se sehnat i levnější, ale jezdit pro Ducati je vášeň. Je to jedna velká rodina,“ říká nadšeně Ježek.

Na rozdíl od mnohých jiných závodníků mluví o penězích otevřeně, což dokazuje jeho civilní zaměření. Ježek je vystudovaný ekonomický inženýr, ovšem to, že si vybral zrovna tuhle fakultu na brněnské Mendelově univerzitě, bylo tak trochu z donucení. „Ekonomie se dala skloubit se závoděním. Stavařina mi přišla mnohem složitější.“

Autor:






Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze