Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Chlapi, to nebude fungovat. Kornfeil školí mechaniky a vrací se do špičky

Jakub Kornfeil | foto: Sepang International Circuit

20 2015
Je mu teprve 22 let, přesto už ve třídě Moto3 patří mezi veterány. Motocyklový závodník Jakub Kornfeil v seriálu mistrovství světa mezi mladými dravci ukazuje, že „požehnaný“ věk není přítěž. Zaučuje mechaniky a věří, že by konečně mohl zamávat z vysněného pódia.

Loni sedlal špičkový motocykl KTM po světovém šampionovi Mavericku Viňalesovi. Na výsledky španělského závodníka však Jakub Kornfeil ve třídě Moto3 zdaleka nenavázal.

I proto se rodák z jihomoravského Rohatce po konci sezony z ambiciózního Teamu Calvo „pakoval“ do neznámé malajsijské stáje Drive M7 SIC. „Kluci v týmu jsou noví. Učíme se každý závod,“ vypráví 22letý Kornfeil.

Sám si tak zvyká na novou roli rádce. „Mechaniky tak trochu učím. Často za mnou s něčím přijdou, ale musím jim říct: Chlapi, tohle jsme zkusili loni, to fungovat nebude,“ líčí český jezdec, jenž v nejslabší kubatuře seriálu MotoGP startuje sedmým rokem. „Musím ale říct, že kluci mají tah na bránu.“

Progres Kornfeil předvedl ve víkendové Velké ceně Francie, kde zaznamenal nejlepší letošní výsledek. Cílem projel jako šestý. „Zachoval jsem klidnou hlavu a nikam se necpal,“ vysvětluje jezdec KTM.

Fotogalerie

Jakub Kornfeil

I takhle se projevuje, že patříte mezi nejzkušenější borce ve startovním poli?
Určitě. Sice se pořád učím, ale už si v závodě dokážu vyhodnotit spoustu věcí. Kluci jeli neskutečné tempo, nebylo jednoduché se udržet. Hlídal jsem si proto skupinku, jel jsem pořád na ocase a nebyl jsem schopný něco vymyslet.

Jaký to je pro závodníka pocit, že neplánuje útok, ale snaží se jen „uviset“?
Každý si to musí v hlavě uvědomit, na co zrovna má. Já ve Francii věděl, že na to nemám, a držel se za prdelí rychlejších kluků a snažil se, aby nás nedojela další skupinka zezadu. Jen jsem chtěl nasbírat co nejvíc bodů.

V cíli jste prohlásil, že šesté místo je pro vás a pro tým současné maximum. Dá se něco zlepšit?
Musím říct, že jsme dostali nové věci od KTM – novou převodovku a výfuk. Výkon na rovinkách už není problém. V Mugellu bude potřeba zapracovat na nastavení, abych se mohl do závodů pořádně zapojit.

Loni jste jezdil ve stáji po světovém šampionovi. Jak si nyní zvykáte na malajsijský tým?
Loni bylo cítit, že ten tým byl extrémně zkušený, nedělali chyby a věděli, co dělat. Kdežto tady jsou noví kluci. Učíme se závod od závodu. Poslouchají mě, probíráme data, říkáme si postřehy. To se mi líbí. Děláme kroky kupředu a je to vidět na kvalifikacích. Jezdíme už v první skupině, to je dobré. Do budoucna by to mohlo být zajímavé.

Zatím jste po pěti závodech čtrnáctý. Jaké jsou vaše ambice?
Chtěli bychom skončit v top 10. Sezona je dlouhá, je třeba se ale ukazovat vepředu. Každý ví, že dokážu pravidelně jezdit v první skupince. Teď chybí krok k bedně.

„Každý ví, že dokážu pravidelně jezdit v první skupince. Teď chybí krok k bedně.“

Jakub Kornfeil, jezdec Moto3

Ta vám ale v Moto3 pořád uniká...
Chce to čas. V závodě rozhodují neskutečné detaily. V Jerezu na to motorka měla, polovina padoku mi říkala, že jsem byl nejsilnější v zatáčkách, ale ztráceli jsme na rovinkách. Až jednou klapnou tyhle dvě věci a já budu stoprocentní, není problém dojet na pódiu.

A neschází vám třeba to, co předvádí vaši mladší soupeři? Víc riskovat i za cenu pádu?
(Usměje se) Já to „pošlu“ jen tehdy, když vím, že na to mám, a hlavně, že nespadnu. Oni kolikrát nevědí, je to s nimi těžké.

Třeba nedávno to ale ve Španělsku nevyšlo Japonci Onovi, který vás sestřelil. Vyříkali jste si to?
On se za mnou omluvit nepřišel, takže já ho ignoruju a dál to neřeším.

Autor:






Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze