Zástupci FIA se v minulých letech soustředili zejména na zvýšení bezpečnosti v rallye, tentokrát však udělali změny, které mohou jít opačným směrem. Na základě nových pravidel totiž elitní vozy výrazně zrychlí.
Prokop bude zajišťovat starty pro ÖstbergaElitní norský rallyeový jezdec Mads Östberg bude v nadcházející sezoně mistrovství světa jezdit s vozem připravovaným českým týmem MP Sports pod vedením Martina Prokopa. Sedmý muž loňského seriálu, který má na svém kontě šestnáct umístění na stupních vítězů, bude mít k dispozici letošní specifikaci vozu Ford Fiesta WRC. Prokop v minulých letech závodil v MS sám, už loni se ale více soustředil na přípravu svého startu na Rallye Dakar. Ani letos neplánuje, že by absolvoval více soutěží. "Moje priorita teď bude jeho závodění. Mads je top jezdec a myslím si, že dokáže zajet velké výsledky. Dokáže se dostat na bednu, což by pro tým bylo skvělé. Budeme se snažit, aby se u nás cítil dobře. Obětuji mu nejlepší lidi," uvedl Prokop. |
Rozšíření takzvaného restriktoru zajistí zvýšení výkonu motorů, snížena byla minimální hmotnost vozu, díky povolenému rozšíření budou speciály WRC stabilnější, mohou používat širší zadní přítlačná křídla a opět byl povolen centrální diferenciál. Vedle lepších vlastností tak vozy i lépe vypadají.
„Změny v mistrovství jsou opravdu velké. Myslím si, že největší z pohledu techniky. Všechno je teď na nule a až v Monte Carlu se uvidí, kdo na tom jak je. Porovnání s ostatními všem chybí,“ řekl Martin Prokop, nedávný pravidelný účastník MS, který se však nyní zaměřuje spíše na vytrvalostní soutěže.
Vedle techniky doznalo značných změn i složení továrních týmů. V závěru loňského roku nečekaně ukončil své účinkování v MS Volkswagen, který MS čtyři roky vládl. Naopak již dříve ohlásili návrat zástupci Toyoty a Citroënu. Svůj vzestup chce potvrdit Hyundai, Ford získal do svých služeb šampiona Sébastiena Ogiera z Francie a musí se s ním také počítat.
„To, že odešel Volkswagen, je na jednu stranu strašná škoda, protože mizí tahoun a tým, který udával směr a trendy. Na druhou stranu měl velkou nadvládu. Z toho pohledu se možná uvolnilo místo pro větší boj,“ uvedl Prokop.
Češi se chystají na Monte Carlo |
Český motorsport bude v MS vedle Prokopa, jenž se zřejmě představí v několika soutěžích, zastupovat tovární tým Škody v kategorii WRC2. Jeho součástí je i Jan Kopecký, jenž se představí již v Monte Carlu. Cílem mladoboleslavské automobilky bude navázat na celkový triumf v kategorii, o který se loni postaral Fin Esapekka Lappi, který odešel k Toyotě.
V Monte Carlu bude vítězství z předešlých tří let obhajovat Ogier, jenž je před startem šampionátu opatrný. „Je to nová sezona v každém slova smyslu - začíná nová éra, nové auto i nový tým,“ podotkl Ogier, který se s Fordem domluvil na spolupráci až v prosinci.
„Všichni víme, že zkušenosti jsou v rallye důležitým faktorem. Bylo by hezké mít více času, ale my jsme toho v posledním měsíci udělali hodně. V posledních letech jsem se naučil být pragmatický a vždy jsem se zaměřoval na práci. A to jsem udělal i teď,“ dodal Ogier.