Rekordní zápis má na svědomí závod Interserie Sprint Challenge. Peter Milavec vylepšoval vlastní loňský nejlepší čas už od měřeného tréninku. Jeho monopost F3000 Lola s motorem Ford Cosworth vyjel jen na tři tréninková kola a zajel čas 1:27,521 min., což představuje průměrnou rychlost 173,541 km/h.
V nedělním dopoledním závodě čas ještě vylepšil, když ve čtvrtém z patnácti kol zajel 1:27,232 min. Průměrná rychlost činila 174,115 km/h! Pro zajímavost: maximální rychlost Milavecova vozu byla na konci cílové rovinky přes 286 km/h.
"Pocity jsou to příjemné. To vědomí, že na zdejší trati nikdo nezajel rychleji, mě hřeje. Mám nový a lepší motor než loni a ty dvě a půl sekundy oproti loňsku tomu odpovídají. Pokořil jsem sám sebe a možná ještě větší radost by mi dělalo, kdybych překonal nejlepší čas někoho jiného," prohlásil Milavec.
Mostecký okruh je sice nejstarším českým autodrom, ale rekordní časy se tady změnily výrazně loni, kdy prošla dráha rekonstrukcí a vypadl retardér na konci startovní roviny. Nahradila ho šikana, která vozy výrazně zpomaluje.
"Starý tvar okruhu s retardérem byl skutečně na srdce, ale teď má zase okruh jiný a jistě zajímavější rytmus, i když to brutální brždění před šikanou je mnohem náročnější na techniku," řekl držitel rekordního času.
Vedle vozů Intersérie se na okruhu konaly závody republikového šampionátu. V něm tradičně nejvíce poutá pozornost vytrvalostní závod cestovních vozů. Ten má pokaždé největšího favorita v posádce vedené Antonínem Charouzem, která statuje s Mercedesem v úpravě pro seriál DTM. Jenže technické problémy přinutily posádku v polovině tříhodinového závodu odstoupit. Antonín Charouz si spravil chuť druhý den při sprintu, který jasně vyhrál.
Jako první tak cílem tříhodinovky projela slovenská posádka Milan Bezák a Andrej Studenič na Porsche 911 GT3 cup. Druzí skončili Robert Šenkýř s mosteckým Michalem Dolákem na BMW M3 GTR a třetí byla dvojice Kačírek Kusín na stroji stejné značky. Třídu dvoulitrů vyhrál Milan Maděryč s Jaroslavem Páralem z Bohemia Racing Teamu na AUDI A4 Supertourismo.
Pohár vozů BMW 1 už patřičně ožívá, na startu bylo 17 vozů s třílitrovými šestiválci. A bitvy to byla vyronaná. První závod na mokré trati vyhrál Jaroslav Honzík a druhý na suchu ovládl slovenský jezdec Štefan Rosina.
Výsledky
Národní formule do 1400 ccm, 1. závod: 1. Palmi (van Diemen 99), 2. Kout (FiKS 03), 3. Lešínský (Van Diemen RF 01).
2. závod: 1. Kout, 2. Lešínský, 3. Loukota (FD 1400).
Divize 4 (cestovní vozy), tříhodinový závod: 1. Bezák, Studenič (Porsche 911), 2. Šenkýř, Dolák (BMW M3), 3. Kačírek, Kusín (BMW M3), 4. Pehan, Alzen (Něm., Rak., Porsche 996), 5. Hajdůšek, Hajdůšek (Tatra Ecorra).
Sprint nad 1600 ccm: 1. Charouz, 2. Nimč (oba Mercedes DTM), 3. Lacko (Porsche 997), 4. Stanco (Porsche 997), 5. Bezák (Porsche 911).
Sprint do 1600 ccm: 1. Kijas ml. (Pol., Honda Civic), 2. Moravec (Škoda PickUp), 3. Hornák (Honda Civic).
Intersérie, 1. závod: 1. Milavec (Rak., Lola Cosw. T92/50 F3000)m, 2. Wagner (Něm., Lola Cosw.T92/50 F3000), 3. Buettner (Něm., Reynard-Ford-Cosw.F3).
2. závod: 1. Milavec, 2. Schramm (Něm., Formule Renault), 3. Baierle (Něm., Formule Renault).
BMW 1 Challenge, 1. závod: 1. Honzík ml., 2. Matzke, 3. Rosina (SR).
2. závod: 1. Rosina, 2. Matějovský, 3. Matzke.