Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Mladý Semerád se ledu a sněhu ve Švédsku nebojí

Martin Semerád | foto: www.ewrc.cz

11 2010
Při Švédské rallye toho jezdci na asfaltu moc nenajedou. Více bude sněhu a ledu. Přesto nemá mladík Martin Semerád strach. Patří bezpochyby k největším nadějím českého rallyesportu.

Martin Semerád byl loni vybrán do programu Pirelli Star Driver a odjel sezonu v mistrovství světa produkčních aut s vozem Mitsubishi Lancer Evo X. Nové auto trpělo častými poruchami.

Nejlepší výsledek zajel pražský jezdec až na závěrečné Britské rallye, kde obsadil třetí místo. Letos chce znovu jet stejné mistrovství. S vlastním týmem a vozem Mitsubishi Lancer Evo IX.

"Na start sezony se těším. Švédská rallye se mi líbí, jede se po širších rychlejších zkouškách, což by mi mohlo vyhovovat," říká Martin Semerád.

Zkušeností s jízdou na sněhu na speciálních pneumatikách s hroty mnoho nemá. V tom mají výhodu především Seveřané. "Loni před Norskou rallye jsme zkusili školu Johna Hauglanda, takže úplný nováček zase nejsem. Chtěl bych se pohybovat ve vyšších příčkách výsledkové listiny," naznačil své plány a taktiku.

Letošní listina startujících v produkčním mistrovství není tak nabitá jako loni. Mistr světa z loňska Portugalec Armindo Araujo však zůstal. "Stále jsou tady dobří jezdci. Nejzářivější jména jsou jednoznačně šampióni této kategorie z předešlých let Araujo nebo Arai.

Stejně rychle ovšem budou chtít jet i noví jezdci týmu Pirelli Star Driver Tannak a Paddon," uvedl Martin Semerád. "Doufám, že se nám podaří zajet nějaké umístění na stupních vítězů. Celkově bych byl rád za umístění do pátého místa."

Produkční vozy mohou mít od této sezony o milimetr větší restriktor. Měly by být rychlejší a více konkurovat vozům S2000.

Tým Martina Semeráda vede jeho otec Josef, sám zkušený jezdec. "Přes zimu prošlo auto dokonalou léčebnou kůrou. Všechny komponenty byly důkladně zrepasovány. Určitě jsme dobře připraveni," myslí si Semerád.

Loňský program Pirelli Star Driver mu přinesl řadu cenných zkušeností. Spolupracoval se známými lidmi a spolupracuje dodnes. Jména jako Robert Ried, který je bávalým spolujezdcem Richarda Burnse, nebo Lasse Lampi, testující pilot týmu Tommi Mäkinen Racing, jsou ve světě rallye pojmem.

"Musím uznat, že ta sezona nám dala hodně, odjeli jsme mnoho závodních kilometrů. Změnami prošel i rozpis, který je při počtu dvou treninkových průjezdů v mistrovství světa důležitým faktorem," uvedl.

A nejsou to jen zkušenosti získané na tratích rychlostních zkoušek. Martin Semerád poznal i odborníky na výživu, marketing. Tedy oblasti, které jsou v mistrovství světa hodně důležité. Všechno v devatenácti letech.

Proto si určitě zaslouží posádka Martin Semerád - Bohuslav Ceplecha pozornost. "Řekl bych, že rok 2009 byl kompexním, všeobecně zaměřeným školním rokem v nevyčíslitelné hodnotě," uzavřel Martin Semerád.

Martin Semerád


Narodil se 24. května 1990. Bydlí v Praze a poprvé závodil v roce 2007 při Rallye Lužické Hory. Jeho otec je také aktivním závodníkem a vedoucím týmu.

Největší úspěchy:
2008

- 2. místo absolutně v Poháru mládeže (VW Polo 1,4 16V)
- 5. místo absolutně v Rallyesprintu Pačejov, 1. místo v juniorech
- 3. místo absolutně v Rallye Jeseníky
- vítěz Pirelli Star Driver Shoot-out Europe ve Freistadtu
- FIA talent roku
2009
- 2. místo v německé Lausitz rallye
- 3. místo ve Wales rallye Great Britain v kategorii PWRC


Autor:


Témata: rallye, Mitsubishi




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze