Se spolujezdcem Dennisem Giraudetem poprvé přijel do Česka seznámit se s novým týmem a spolupracovníky.
Výsledky? Často zázrak
Svou první soutěž v mistrovství světa vyhrál Auriol už před čtrnácti lety na Korsice s Fordem Sierra. Loni přišel o tovární angažmá u Peugeotu, přestože vyhrál Katalánskou rallye.
A tak měl letošek volnější. "Rodina sice byla ráda, že se jí mohu víc věnovat, ale když mám novou práci a jsem šťastný, radují se i moji blízcí," pravil Auriol, který letos odjel dvě soutěže mistrovství světa a pracoval pro Michelin.
Proč si vybral Škodu?
Námluvy probíhaly už loni, ale šéf týmu Pavel Janeba mu nemohl slíbit větší perspektivu. Druhý pokus vyšel. Škoda Motorsport dostala od továrny jistotu účasti v mistrovství světa až do konce roku 2005. Současně se pracuje na vývoji vozu Škoda Fabia WRC, který má už v průběhu příštího roku nahradit v soutěžích robustní a příliš velkou octavii.
"Hledal jsem přátelský, ale také dostatečně zkušený tým. Když jsem ještě jezdil jinde a sledoval výsledky Škody s jejím omezeným rozpočtem, řeknu vám, že to byl kolikrát zázrak, co se vám podařilo," složil Auriol kompliment týmu.
Jeho předchůdce, německý jezdec Armin Schwarz, si na nedostatek peněz, bránících v pokroku týmu, často stěžoval. Auriol prý brečet nehodlá. "Mým stylem je otevřenost. Nebudu si stýskat, že je něco špatné, ale budu se snažit věci měnit, jak to půjde," prohlásil.
Letos si Francouz „vyčistil hlavu“ a získal novou motivaci - dokázat, že ani po čtyřicítce není na odpis. "Samozřejmě sleduji nástup mladé generace jezdců, ale pořád si myslím, že ve zkušenostech se mi nemohou rovnat," tvrdí Auriol.
U Škody se připojil ke starému známému, sedmadvacetiletému Finovi Tonimu Gardemeisterovi, s nímž působil dříve u týmu Seat. Tato dvojice obsadí příští rok všech čtrnáct soutěží mistrovství světa. Omezený program se třetím vozem slíbil tým Švédu Kennethu Erikssonovi, místo něhož Auriol přišel.
Francouz má také privilegium v tom, že bude vždy jako první testovat vozy před soutěžemi. "Kde vidím potenciál octavie? Všude se dá něco zlepšit, na motoru, na podvozku. Hlavně si myslím, že vůz se může vylepšit na asfaltu," shrnul první dojmy Auriol.
První dojem: horor
Octavii si Francouz vyzkoušel při krátkém srpnovém testu v Belgii a pak v říjnu v Itálii, kde dostal do ruky vůz po Gardemeisterovi. "Řekl jsem si, že u Škody museli vždy jezdit ti nejlepší, protože auto se napoprvé strašně těžce ovládalo. Ale stačilo pár úprav, aby bylo mnohem lepší. To mě naplňuje optimismem do budoucna,“ podotkl Auriol.
Chtěl tím snad říci, že jezdci vývoji vozu neuměli pomoci? "Toni Gardemeister možná nemá právě tolik zkušeností, ale když mu dáte snadno ovladatelné auto, je výborný," pravil Francouz. "Hned první test ukázal, že Didier bude s octavií rychlý," vmísil se do hovoru spolujezdec Giraudet.
Francouzskou posádku si získal týmový šéf Janeba také tím, že dokonale ovládá její mateřský jazyk. "Komunikace je mnohem jednodušší," liboval si Auriol. "Když nás Pavel vezl z letiště a pustil v autě francouzskou stanici, hned jsem věděl, že jsme tady správně."
V pátek se Auriol vrací na víkend domů, před odletem by si ještě rád prohlédl Prahu. Na turistiku už pak nebude čas. V pondělí začínají u Grenoblu první testy na Rallye Monte Carlo.
Didier Auriol na tiskové konferenci. |