Společnost Mast-Jägermeister, výrobce slavného alkoholického nápoje, minulý týden podala oficiální stížnost proti registraci nového loga týmu Bucks s tím, že se příliš podobá jejich vlastnímu logu a porušuje ochrannou známku společnosti.
Německá společnost ve stížnosti mimo jiné uvedla, že má ve Spojených státech zaregistrované logo s jelení hlavou pro komerční využití již od roku 1968.
Přidala řadu důvodů pro neuznání nového loga Bucks.
Spor se roztáčí hlavně okolo obavy výrobce bylinného likéru, že si lidé spletou loga společností v rámci prodeje reklamních produktů nebo si budou myslet, že je mezi nimi spolupráce.
Jägermeister také uvedl, že jeho logo je daleko kvalitnější v porovnání s tím konkurenčním. A že by zavedení podobného loga mohlo vyústit v distribuci alkoholických nápojů s logem jelena, které nepatří pod tuto firmu.
Obě loga obsahují jelena hledícího vpřed s vysokými parohy uvnitř kruhu v podobné velikosti. Čtvrtá generace loga Bucks se má tvářit vážně, skoro až naštvaně, zato jelen od populárního „Jägera“ má méně přísný pohled.
Logo Bucks s jelenem Bangem vzbudilo pochybnosti už loni, když ho představitelé týmu představili na tiskové konferenci.
Může se to zdát směšné, ale Jägermeister má strach, aby se jeho produkce nestala závislá na výkonech Bucks na hřišti.
„Obáváme se, že pokud budou mít Bucks špatnou sezonu s novým logem, může to způsobit snížení prodejů našeho nápoje. Lidé kvůli tomu radši přejdou na vodku nebo tequillu, jen aby se nemuseli dívat na logo podobné Milwaukee na obalu,“ řekla k problému tisková mluvčí Mast-Jägermeister.
Aktuální stížnost nezabrání týmu používat své nové logo ani v případě úspěchu. Jen celou věc posune k vyšší instanci v podobě federálního soudu k definitivnímu rozhodnutí.
Podle tiskové mluvčí, ale často k soudu nedojde a společnosti se dohodnou na nějaké mimosoudní domluvě a vzájemné kompenzaci.