Na stupně vítězů to těsně nedalo, ale posun dopředu byl patrný.
Ve druhém podniku China Truck Racing Championship totiž Michal Matějovský dojel dvakrát čtvrtý, čímž výrazně vylepšil svá umístění z prvního závodu, v němž si do celkového pořadí zapsal sedmou a devátou příčku.
„Tento víkend mi dal hodně. Já i auto se zlepšujeme a na výsledcích je to vidět,“ poznamenal závodník z Hradce Králové, který se posunul i v pomyslném pořadí čtyř českých účastníků seriálu. Skončil totiž za vítězným Davidem Vršeckým a druhým Adamem Lackem a Miroslava Formana, čtvrtého Čecha v seriálu, tak nechal za sebou.
Co chybělo k tomu, abyste vystoupil na stupně vítězů?
Asi i trochu zkušeností. O Davidovi Vršeckém a Adamu Lackovi se nedá pochybovat, ti toho mají v tahačích hodně za sebou, ale přede mě se dostal ještě jeden z čínských závodníků. A ten toho už najezdil také hodně, podle mých informací jel s Kamazem i Dakar.
Po prvním podniku v Chengdu jste říkal, že jste se s čínskými techniky domlouvali o lepším nastavení vozu. Soudě podle výsledků se to podařilo.
Bylo to opravdu lepší, hlavně v závodním tempu už byla jízda komfortnější. Je ale také pravda, že trochu jsem musel změnit přístup i já. Mluvil jsem o tom s klukama, něco málo změnil a vyplatilo se to.
Jsou čínské tahače, na kterých závodíte, tolik odlišné od evropských?
V něčem ano, i když na nich je evropský vliv samozřejmě patrný. Je to ale pro všechny stejné s výjimkou Davida Vršeckého, který jezdí na Tatře. My všichni ostatní máme čínské tahače různých značek, které tahače nějak vyvíjejí, ale já jsem spokojený.
Podle značek vozu tvoříte i týmy, jak jste dopadli v týmové soutěži?
Tam se nám daří, tam už jsme se na bednu dostali, byli jsme třetí. Tým je sestaven podle značky vozu a u nás Čechů je to tak, že v týmu máme čínského jezdce. Bedna už byla, teď na ni dosáhnout ještě mezi jednotlivci.
Už loni a i letos po prvním závodě jste si pochvalovali atmosféru závodů a zájem diváků. Jak to bylo nyní na jihu Číny, kde se jelo poprvé?
Podobné, i když diváků bylo asi trochu méně. Tyhle závody mají přesto velký dopad, podle pořadatelů si je hodně lidí pustí buď v televizi, nebo přes multimédia.
Čeká vás na začátku listopadu ještě závod v Šanghaji a pak rozmýšlení co dál. Zůstanete u tahačů dál i po první kompletní sezoně?
O tomhle stále ještě přemýšlíme a ukáže se, co vymyslíme. Zatím můžu říct, že po letech v cestovních vozech jsem spokojený, dobrá parta, dobré závody, takže uvidíme.