Už v první Velké ceně sezony se potvrdily předpoklady, že pokud bude něco brzdit silný tým Red Bull v sezoně 2010, je to motor Renault. Tomu nejen že chybí přibližně třicet koňských sil ve srovnání s konkurencí, navíc je extrémně nespolehlivý. Byly s ním problémy v testech, takže nebylo překvapení, že nevydržel také za extrémních teplot na Blízkém východu.
Rakouský tým původně v průběhu závodu oznámil, že na monopostu jeho hvězdy selhal výfuk. Po důkladné analýze po Velké ceně však označil skutečné viníka faktu, že nevyhrál premiérový závod sezony - motoráře z Renaultu.
"Byl jsme nejrychlejší za všech podmínek. Měl jsem pod kontrolou jak pneumatiky, tak brzdy. Ale tak patnáct, dvacet kol před cílem jsem ztratil výkon. Naštěstí jsem si dojel alespoň pro nějaké body, ale byla to škoda," pokračoval talentovaný jezdec.
Pro Vettela to nebyla jednoduchá situace, věděl, že mu stačí jen dojet do cíle a bude vítěz, najednou se bál, aby vůbec viděl cíl.
"Nebylo to lehké. V závěru se to nějak zlepšilo a získal jsem znovu rychlost. Ale stálo mě to hodně. Minimálně třináct důležitých bodů," dodal jedee z adeptů na titul mistra světa.
Hodně frustrovaný byl podle svých slov i šéf stáje Cristian Horner. Už se chystal oslavy na vítězství a místo toho nemusel sledovat ani předávání trofejí na stupních pro tři nejlepší.
"Sebastian jel skvěle, o tom není pochyb. O dokonalý výsledek nás připravila věc, s kterou jsme nemohlo nic dělat. Nic takového už by se nemělo opakovat," uvedl nejmladší šéf stáje formule 1.
Red Bull dostane možnost k reparátu už za čtrnáct dní v australském Melbourne.
Výsledky závodu najdete ZDE