Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


McLareny chtějí dotáhnout ztrátu

23 2000
S A O P A U L O - Od druhého závodu mistrovství světa vozů formule 1, nedělní Velké ceny Brazílie v Sao Paulu, si odborníci slibují souboj Ferrari versus McLaren, o který fanoušky v zahajovací Grand Prix Austrálie připravily technické problémy britské stáje. Rudé vozy vedou po prvním dějství 16:0 na body, ovšem 'stříbrné šípy' jsou podle optimistických hlasů z britského týmu připraveny nepříznivé skóre zkorigovat.

Vítěz prvního závodu Michael Schumacher litoval, že se nemohl s mclareny utkat o prvenství přímo na trati. "Mohli jsme ukázat světu, že jsme rychlejší. Letošní ferrari je dokonalejší než to staré a je konkurenceschopné na všech typech trati. Náročná nerovná trať s dlouhými
rychlými zatáčkami nebude problém," věří dvojnásobný mistr světa. S radostí navíc přivítal předpovědi meteorologů, podle nichž bude na 80 procent během závodu pršet.

V Sao Paulu bude vedle mclarenů vážným konkurentem německého jezdce především stájový kolega Rubens Barrichello. Sedmadvacetiletý Brazilec skončil v Austrálii druhý a při svém 115. startu, navíc před domácím publikem, by si rád připsal první vítězství v kariéře. Již vloni v barvách Stewartu kroužil v Sao Paulu dlouho v čele, jeho šance ale pohřbila porucha motoru.

"Věřím, že se mi konečně splní sen. Náš tým má nejlepší auta a je jenom na mně, abych ukázal, co umím," těší se Barrichello. "Po Velké ceně Austrálie mám jenom jedno přání, aby bylo opačné pořadí na prvním a druhém místě." Technické problémy, které zavinily vyřazení
obou mclarenů v Austrálii, mechanici britsko-německé stáje údajně odstranili.

"Ještě v minulém týdnu jsme absolvovali vytrvalostní test s motorem nachystaným pro brazilskou Grand Prix. Jsme připraveni vyrovnat náskok Ferrari," slíbil sportovní šéf Mercedesu Norbert Haug. "Celý tým věří, že se z Brazílie vrátíme s dobrým výsledkem.
Já chci za každou cenu bodovat a doufám ve třetí vítězství v řadě," cítí se připraven obhájce vítězství Mika Häkkinen. "Těšíme se nesmírně. Závod bude ale velmi náročný, zdejší okruh vezme každému spoustu sil. Už jsem tady skončil dvakrát druhý a mým cílem je se zlepšit," nechybí optimismus ani Davidu Coulthardovi.

Podobně jako McLaren bude závod v Brazílii opravou pro týmy Jordan, Sauber, Arrows a také Jaguar, jejichž piloti v premiérové Grand Prix také nespatřili cílovou šachovnici. "Kvalifikace v Melbourne ukázala, že auto je rychlé, ale chybí mu spolehlivost. V Interlagosu dostanou navíc vozy zabrat. Pokrok jsme udělali, ale musíme zůstat trpěliví. Horší než minule to být nemůže," míní vicemistr světa Eddie Irvine z Jaguaru.

Naopak usnout na vavřínech nechce stáj BAR, jež zásluhou Jacquesa Villeneuvea i Ricarda Zonty získala v Austrálii po roce snažení první body v MS. "Věřím, že to byl jenom začátek a v Brazílii se pokusíme na předvedený výkon navázat," přeje si bývalý mistr světa Villeneuve.
Po bodovaném umístění touží také nováček Jenson Button z Williamsu, jehož v Austrálii zradil na šestém místě motor, ale trať v Interlagosu je pro něj velkou neznámou. "Hodně jsem o Velké ceně Brazílie slyšel a věřím, že prodám vše, co jsem se v Melbourne naučil. Nemůžu se
dočkat, až začnu v Brazílii plnit své úkoly," prohlásil týmový kolega třetího muže průběžného pořadí Ralfa Schumachera.

Od roku 1994 platí, že vítěz Velké ceny Brazílie se na konci sezóny radoval ze zisku titulu mistra světa. Podařilo se to dvakrát Michaelu Schumacherovi, po něm Damonu Hillovi, Jacquesu Villeneuveovi a v uplynulých dvou ročnících potvrdil tradici Mika Häkkinen. V 90. letech
totéž dokázali ještě domácí borci Ayrton Senna (1991) a Nigel Mansell (1992), pravidlo neplatilo pouze v roce 1993, kdy triumfoval Senna, ale šampiónem byl nakonec Alain Prost.

Okruh Autodromo Jose Carlos Pace v Interlagosu na jihu Sao Paula, na němž se v neděli pojede druhý závod letošního ročníku mistrovství světa formule 1, je jednou z nejnáročnějších tratí seriálu. Specifická je v tom, že piloti na ní krouží proti směru hodinových ručiček, a bude tedy nezvykle zatěžovat krční svalstvo jezdců. Obdobnou výjimkou v seriálu je ještě Imola. Na značně hrbolaté trati se závody konají tradičně za teplot okolo 35 stupňů Celsia, a tak dlouhé, rychlé a úzké zatáčky kladou vysoké nároky na umění jezdců, ale také na motory a brzdný systém vozů.

Na 4292 metrech se pilotům nabízí několik vhodných míst na předjíždění, největší šance přitom dává hned první 'esíčko' po startu; zatáčka nese název jméno tragicky zesnulého národního hrdiny Ayrtona Senny (Senna-S). Poslední úpravy zažil okruh v roce 1994 a již vloni se v zákulisí spekulovalo o tom, že pokud se zdejší management neodhodlá k renovaci trati, Brazílie o závod mistrovství světa brzy přijde.

Charakteristika trati:
Délka okruhu: 4,292 km.
Délka závodu: 72 kol = 309,024 km.
První GP: 1973.
Nejrychlejší kolo v závodu: Jacques Villeneuve (Kan./Williams-Renault), 1997: 1:18,397 min. = 197,089 km/h.
Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: Nigel Mansell (Brit./Williams-Renault), 1992: 1:15,703 min. = 204,102 km/h.
Nejrychlejší závod: Michael Schumacher (Benetton-Ford), 1994 (72 kol): 1:35:38,759 hod. = 193,854 km/h.
Vítězové předešlých tří závodů: 1997 - Jacques Villeneuve (Williams-Renault), 1998 - Mika Häkkinen (Fin./McLaren-Mercedes), 1999 - Mika
Häkkinen (McLaren-Mercedes).

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze