Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


McLaren slavil double

9 2000
Kupě problémů Michaela Schumachera a jeho týmu Ferrari ve Velké ceně Španělska formule 1 mohl děkovat vítězný Mika Häkkinen. Dvojnásobný mistr světa se teprve při pátém startu sezony dočkal prvního vítězství, kterým stáhl Schumacherův náskok v čele boje o titul na čtrnáct bodů. Němec totiž skončil až pátý. "Je to krok zpátky v šampionátu, ale s nevydařeným závodem musí počítat každý tým," řekl technický ředitel Ferrari Ross Brawn. Jako pokaždé letos, tak i v Barceloně platilo, že vítěz kvalifikačního tréninku se nestává vítězem Velké ceny. Schumacher si první místo držel od startu po dvě třetiny závodu. Jenže dvě zkažené zastávky v boxech a potíže s pneumatikami nahrály Häkkinenovi i celému týmu McLaren, který zásluhou druhého místa Brita Coultharda získal potřetí za sebou ve Španělsku "double". "Jsem v sedmém nebi," radoval se Häkkinen. Při první zastávce v boxech Schumacher přejel nohu mechanikovi, protože dostal předčasný pokyn k výjezdu. Němcova druhá zastávka pak trvala dlouhých 17,5 vteřiny, podle Ferrari proto, že byla poškozena čerpací hadice už z první zastávky. A ke všemu musel Schumacher do boxů neplánovaně potřetí, jelikož mu začala odcházet pneumatika. Navíc se Schumacher dvakrát ocitl v nebezpečném souboji - s bratrem Ralfem i s Coulthardem. Oba ho porazili. "Jel jsem za oběma Schumachery a říkal jsem si, že to musí skončit srážkou," popisoval napjatou situaci Brazilec Barrichello. "Jejich tátovi muselo být hodně úzko, když to viděl." Coulthard po závodě obvinil Schumachera, že mu při prvním pokusu o předjetí nesportovně zavřel dráhu. Schumacher opáčil, že se musel bránit, ale že tak učinil v rámci pravidel. Pro Coultharda to byla velká satisfakce za přetěžký týden. Pět dní před závodem přežil jen s naraženinami havárii letadla, při níž zahynuli oba piloti. "Při závodě jsem cítil stále větší bolest naražených žeber. Dám si týden pauzu na zotavení," uvedl Brit. "Mám za sebou určitě nejemocionálnější závod mé kariéry." Nedojel exmistr světa Kanaďan Villeneuve z týmu BAR, u něhož porucha převodovky znamenala jedenáctý nedokončený závod z posledních sedmnácti, ani nováček Brit Button z Williamsu. Ještě čtyři kola před cílem byl šestý, ale explodoval mu motor.

Výsledky: 1. (na startu 2.) Häkkinen (Fin.) 1:33:55,390 (průměr 196,324 km/h), 2. (4.) Coulthard (Brit., oba McLaren-Mercedes) - 16,066, 3. (3.) Barrichello (Braz., Ferrari) -29,112, 4. (5.) R. Schumacher (Něm., Williams-BMW) -37,311, 5. (1.) M. Schumacher (Něm., Ferrari) -47,983, 6. (8.) Frentzen (Něm., Jordan-Mugen-Honda) - 1:21,925. Klasifikováno 17 z 22 startujících.

Celkově: 1. M. Schumacher 36, 2. Häkkinen 22, 3. Coulthard 20, 4. Barrichello 13, 5. R. Schumacher 12.

Pohár konstruktérů: 1. Ferrari 49, 2. McLaren-Mercedes 42, 3. Williams-BMW 15.

Příští závod: 21. května Velká cena Evropy (Nürburgring).
Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze