Prezident sportovního oddělení Hondy Shoichi Tanaka však spojitost s britským týmem striktně odmítl. „Nevíme, kde se ty pověsti vzaly, protože Honda nemá s McLarenem žádné kontakty,“ sdělil Tanaka.
McLaren má na spolupráci s Hondou velmi dobré vzpomínky završené rokem 1988, kdy kombinace jedinečného motoru a závodnického umění Ayrtona Senny a Alaina Prosta přinesla vítězství v patnácti ze šestnácti grand prix.
Spojování Hondy a McLarenu však není příliš pravděpodobné, neboť čtyřicet procent akcií stáje vlastní koncern DaimlerChrysler. Nákup majetkového podílu posílil spolupráci obou společností, která vyústila ve společnou konstrukci supersportovního vozu Mercedes-Benz SLR v prodejní ceně 900 000 USD, který bude vyroben v novém vývojovém a technickém centru McLarenu Paragon v roce 2003.
Motory Honda se letos také potýkají s neuspokojivou výkonností, takže japonští inženýři a technici připravili první evoluční verzi desetiválcového agregátu RA002E. Zatím mohl jezdit jen s omezenými otáčkami, ale nyní je možné je používat na plný výkon. Motory vyzkoušely Jordan i BAR tento týden ve Valencii a jezdci s nimi byli spokojeni.
McLaren a Honda | GP | V | B | PK | |
1988 | 16 | 15 | 199 | 1. | |
1989 | 16 | 10 | 141 | 1. | |
1990 | 16 | 6 | 121 | 1. | |
1991 | 16 | 8 | 139 | 1. | |
1992 | 16 | 5 | 99 | 2. | |
Vysvětlivky: GP - velké ceny, V - vítězství, B - body, PK- umístění v Poháru konstruktérů. |