Aerodynamiku tým testoval ve větrném tunelu umístěném v útrobách nového sídla McLarenu, do něhož se společnosti McLaren a její sesterská TAG přestěhují letos v srpnu.
Inženýři se museli přizpůsobit novému dodavateli pneumatik Michelin, který nahradil dosavadní Bridgestone. Kvůli tomu doznalo změn řízení, aerodynamika a vyvážení monopostu. Spolupráce s Francouzi ale asi McLarenu sedí, jak dokázaly časy při testech tento týden, kde stáj ještě použila loňský model MP4/16.
Nový je i desetiválcový motor Mercedes-Benz FO 110M. Poprvé se na dynamometru, kde se měří výkon a další specifikace agregátu, objevil již loni listopadu a přes zimu byl usilovně zkoušen na testovacích stolicích v Německu i Británii. Technici pracovali především na výkonu a také na odolnosti.
"Tým McLaren se do roku 2002 dívá optimisticky. Na období zimního zákazu testů jsme připravili kompletní vývojový program, který jak věříme přenese své plody. Vůz předvádíme tak brzy proto, abychom se ujistili, že jsme připraveni na sto procent a dokážeme splnit náš cíl, čímž je útok na pozici mistra světa.
Vůz budou pilotovat Skot David Coulthard, který je u stáje již sedmým rokem, a Fin Kimi Raikkönen. Ten letos nahradil odpočívajícího dvojnásobného šampiona Miku Häkkinena.
Alexander Wurz při první jízdě modelu mclarenu roku 2002. |
Zleva: Kimi Räikkonen, Alexander Wurz a David Coulthard při prezentaci nového McLarenu MP4/17. |
Model McLarenu MP4/17 v plné kráse. |
Nejdůležitější okamžik: Piloti stahují plachtu z nového modelu mclarenu. |
Mužem v popředí zájmu novinářů i pohledů kamer byl nový pilot McLarenu Kimi Räikkönen. |