Nicméně výkonnostní odstup mezi dvěma lídry letošního šampionátu nebyl tak výrazný jako například v Montrealu, kde je okruh podobných charakteristik, tedy s dlouhými rovinkami, jenž se jezdí na plný plyn.
Důležitá je zde maximální rychlost, a zde ještě v červnu v Kanadě Red Bull výrazně zaostával. Jenže tentokrát naznačil, že problémy při rychlostech nad 300 km/h jsou vyřešeny. Vettel neztratil na Buttona ani jednu desetinu vteřiny. Je jasné, že oba si více než dosaženého času všímali naplánovaných testů, nicméně jako ukazatel výkonnosti jejich odstup stačí. V Kanadě se ztráty Vettela a Webbera v trénincích blížily dvěma vteřinám.
Na nejrychlejším místě okruhu dosahovaly jezdci rychlostí přes 320 km/h a rekordmanem se v pátek dopoledne nečekaně stal Švýcar Buemi z týmu Toro Rosso. Tomu byla naměřena rychlost 345 kilometrů za hodinu. Jeho stáj tak potvrdila, že systém F-průduchů po vzoru McLarenu opravdu funguje. Na svém voze ho připravili poprvé právě v Monze.
Za nejrychlejší trojicí skončil tradičně polský pilot Robert Kubica, který se bude snažit rovněž v Itálii zamotat favoritům hlavu, a pomalý nebyl ani Nico Rosberg. Monza by měla teoreticky patřit k okruhům, kde by tým Mercedesu měl být blíže špičce, a to znamená šanci na body nejen pro Rosberga, který obsadil pěkné páté místo, ale rovněž pro Schumachera. Ten se zatím musel spokojit s desátou příčkou.
Překvapením nebyly ani výborné časy pilotů týmu Force India. I při neúčasti hvězdy stáje Sutila z Německa se domácí Liuzzi a di Resta z Británie pohybovali na hranici deseti nejlepších. Na stejné výkonnostní úrovni jsou zatím i zástupci Ferrari, ale v jejich případě se jedná spíše o zklamání. V rychlé Monze nemůže Alonso zvýraznit výsledek svými nespornými jezdeckými schopnostmi stejně jako se mu to daří na klikatých okruzích, jako jsou Maďarsko nebo Monako, a tak nebyl o moc rychlejší než jeho stájový kolega Massa z Brazílie.
Ze zástupců nových týmů se nejvíce dařilo Němci Glockovi, který zaostal pouhých osm desetin vteřiny za Španělem Alguersuarim s druhým vozem stáje Toro Rosso. Naopak důvody k radosti neměli Kovalainen z Lotusu a Senna z Hispanie Racing. V prvním případě zastavila auto na dráze závada hydrauliky, v druhém únik brzdové kapaliny.
Ale nejméně si pobyl na trati jiný jezdec. Veterán Barrichello provedl svůj monopost Williams pouhými čtyřmi koly, poté ho přestalo poslouchat řízení a zaparkoval na výjezdu z druhé zatáčky Lesmo.
Druhý trénink Velké ceny Itálie startuje ve 14:00 SELČ.
Výsledky prvního tréninku GP Itálie:
Pořadí | Jezdec | Tým | Čas |
1. | Jenson Button | McLaren | 1:23.693 |
2. | Sebastian Vettel | Red Bull | + 0.097 |
3. | Lewis Hamilton | McLaren | + 0.274 |
4. | Robert Kubica | Renault | + 0.427 |
5. | Nico Rosberg | Mercedes | + 0.436 |
6. | Mark Webber | Red Bull | + 0.753 |
7. | Vitantonio Liuzzi | Force India | + 0.819 |
8. | Fernando Alonso | Ferrari | + 0.850 |
9. | Felipe Massa | Ferrari | + 0.955 |
10. | Michael Schumacher | Mercedes | + 1.063 |
11. | Nico Hülkenberg | Williams | + 1.148 |
12. | Pau di Resta | Force India | + 1.230 |
13. | Vitalij Petrov | Renault | + 1.599 |
14. | Sébastien Buemi | Toro Rosso | + 1.625 |
15. | Pedro de la Rosa | Sauber | + 1.627 |
16. | Kamuj Kobajaši | Sauber | + 1.641 |
17. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | + 2.204 |
18. | Timo Glock | Virgin | + 3.079 |
19. | Jarno Trulli | Lotus | + 3.205 |
20. | Lucas di Grassi | Virgin | + 3.263 |
21. | Heikki Kovalainen | Lotus | + 3.681 |
22. | Bruno Senna | HRT | + 4.563 |
23. | Rubens Barrichello | Williams | + 4.823 |
24. | Sakon Jamamoto | HRT | + 6.177 |