Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


McLaren ještě bojuje o Pohár konstruktérů

19 2000
S e p a n g - Už jen o Pohár konstruktérů půjde o víkendu při závěrečném závodu mistrovství světa formule 1 v Malajsii. Nejblíž k němu má Ferrari, které má před McLarenem náskok třinácti bodů, a přijít o něj může jen v případě, že žádný jeho vůz nebude mezi nejlepšími pěti a McLareny dojedou na prvních dvou místech. Vše se zdá jasné a proto si Michael Shumacher po Velké ceně Japonska, kde získal titul, dovolil odletět s manželkou a soukromým letadlem do Thajska. Volno, ale v Austrálii, si dopřál i jeho týmový kolega Rubens Barrichello z Brazílie.

"Závod bude podstatně zábavnější v tom, že už mě nebudou trápit myšlenky na titul," těší se Schumacher. "Ferrari ale ještě potřebuje pár bodů a já rozhodně nebudu riskovat, abych zisk double ohrozil," slíbil jedenatřicetiletý šampion, jenž však v případě vítězství může devíti výhrami v sezoně vyrovnat rekord Nigela Mansela. Ovšem spekuluje se také o tom, že nechá zvítězit Barrichella, který jej prakticky nechal vyhrát při Velké ceně Kanady. "Jednoho dne mu to vrátím," řekl tehdy Schumacher a uvnitř týmu se šušká, že pokud nebude Pohár konstruktérů ohrožen, uvolní mu cestu. Navíc pouze prvenství dá Barrichellovi šanci, aby ohrozil třetí pozici Davida Coultharda, který má o devět bodů víc (67:58).

V McLarenu však věří, že ještě nic není ztraceno. Loňský šampion Mika Häkkinen i David Couthard nepovažují Pohár konstruktérů už za ztracený. "Pro Malajsii, stejně jako pro každou jinou Velkou cenu platí, že chci vyhrát. Rád bych zakončil sezonu ve velkém stylu," přeje si Häkkinen. "Trať v Sepangu mám rád, dá se na ní hodně předjíždět," řekl Fin. "Uděláme s Mikou vše, co je v našich silách, abychom strhli vítězství v Poháru konstruktérů na naši stranu," slíbil jeho skotský kolega.

Na okruhu v Sepangu se pojede formule jedna teprve podruhé. Loni tu nechal Michael Schumacher, vracející se po zranění, vyhrát Eddieho Irvinea ze Severního Irska. Trať leží nedaleko letiště v Kuala Lumpuru a je považována za nejmodernější na světě. Na mnoha místech se tu dá předjíždět, ale závod se koná v monzunovém období, kdy je třeba počítat s deštěm. Ani při něm by však teplota neměla klesnout pod 30 stupňů.

Stav šampionátu před posledním závodem: 1. M. Schumacher (Něm./Ferrari) 98 b., 2. Häkkinen (Fin./McLaren-Mercedes) 86, 3. Coulthard (Brit./McLaren-Mercedes) 67, 4. Barrichello (Braz./Ferrari) 58, 5. R. Schumacher (Něm./Williams-BMW) 24, 6. Fisichella (It./Benetton-Playlife) 18.
Pohár konstruktérů: 1. Ferrari 156, 2. McLaren-Mercedes 143, 3. BMW-Williams 36.

Charakteristika trati v Sepangu:
Délka okruhu:
5,542 km.
Délka závodu: 56 kol = 310,352 km.
Nejrychlejší kolo v závodě: Michael Schumacher (Něm./Ferrari), 1999: 1:40,267 min. = 198,981 km/h.
Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: Michael Schumacher, 1999: 1:39,688 min. = 200,136 km/h.
Nejrychlejší závod:  Eddie Irvine (Ferrari), 1999: 1:36:38,494 hod. = 192,682 km/h.
Loňský vítěz: 1999 - Eddie Irvine.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze