V roce 2001 udělali týmy Ferrari a McLaren krok vpřed a McLaren, jehož vůz byl ještě v orce 2000 považován za nejlepší, jednoduše nestačil. Výkon nebyl nejlepší a bodovaným umístěním často zabránily nepříliš spolehlivé motory, kterým došel dech často před koncem závodu.
"Sezona bez diskuze nenaplnila naše očekávání. Chtěli jsme první místo v šampionátu, ale máme až druhé. Stejně tak v poháru konstruktérů. Udělali jsme mnoho chyb," pokračoval Haug.
V mnoha závodech přišel tým o body kvůli nedokonalému provedení systému prokluzu kol na startu. V Monaku například Coulthard vyhrál kvalifikaci, ale nakonec startoval z posledního místa. Na úzké trati v Monte Carlu se mu samozřejmě dostat vpřed nepodařilo.
"Vyhráli jsme čtyři závody, ale nespolehlivost vozů nás připravila o minimálně další tři prvenství. V příští sezoně by k tomu již docházet nemělo," dodal osmačtyřicetiletý manažer.