Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Matějovský vyrazil navázat na bezchybné Slovensko

Michal Matějovský a jeho BMW 320 SI. | foto: archiv

26 2015
Cíl, se kterým šel hradecký automobilový závodník Michal Matějovský do letošní sezony, je zase o kousek blíž. A o tomto víkendu, kdy letošní seriál mistrovství Evropy cestovních vozů FIA ETTC ve Francii zakončí svoji první polovinu, může být ještě lépe.

Devětadvacetiletý závodník, jenž v evropském seriálu závodí za tým Křenek Motorsport, do něj totiž půjde jako lídr kategorie TC2, kterou by po loňském druhém místě letos rád vyhrál.

 Zatím k tomu má skvěle nakročeno, což potvrdil minulý týden na Slovensku, kde se jel druhý podnik šampionátu. Na Slovakia Ringu totiž Matějovský vyhrál obě jízdy a do průběžného pořadí si tak zapsal plný počet bodů. „Byl to víkend, který se povedl na výbornou. Oba dva závody jsem dojel na prvním místě a tahle vítězství pro mne hodně znamenají,“ uvedl závodník, který se tak na Slovensku stal celkovým vítězem ve své třídě.

Mistrovství Evropy FIA ETCC stovních vozů

Slovakia Ring (třída TC2) - 1. závod: 1. Matějovský (Česká rep./BMW 320si), 2. Rikli (Švýc./Honda Civic FD, 3. Okyay (Tur./BMW 320si). 2. závod: 1. Matějovský, 2. Rikli, 3. Okyay. Průběžné pořadí po prvních dvou podnicích FIA ETCC 2015 (třída TC2): 1. Matějovský 44 b., 2. Rikli 36, 3.
Conrad Danie (Švýc.) 22.


Program letošního ročníku mistrovstv Evropy FIA ETCC: Maďarsko, Hungaroring (2. - 3. května), Slovensko, Slovakiaring (20. - 21. června), Francie, okruh Paula Ricarda (27. a 28. června) , Česká republika, Brno (5. - 6. září), Belgie, Zolder(19. - 20. září), Itálie, Pergusa (10. - 11. října).

Zároveň tím v průběžném pořadí navýšil svůj náskok před svými pronásledovateli, nyní už má před druhým Švýcarem Peterem Riklim k dobru osm bodů. „Tohle je pro mě hodně důležité,“ komentoval dosavadní vývoj šampionátu jeho lídr. Přm víkend na Slovensku se pro Matějovského nevyvíjel právě příznivě. V sobotu se objevil pouze v jednom tréninku, protože poté.mechanici jeho vozu měnili z preventivních důvodu motor. Přesto poté ukázal, kdo je zatím letos ve třídě TC2 nejlepší. Už ve volném testu zajel nejrychlejší čas, který dokázal později zopakovat i v kvalifikaci. V ní ve své třídě vybojoval pole position a se svým vozem BMW 320 zajel nejrychlejší kolo, nejbližší konkurent zaostal téměř o vteřinu.

Výborné časy pak Matějovský potvrdil i v obou závodních jízdách. V té první nejenže ovládl svoji kategorii, ale v absolutním pořadí v cíli byl na osmém místě. Ve druhém závodě výborně zvládl důležitý průjezd první zatáčkou a vyhnul se tak případným kolizím. „Pak už to bylo jenom o tom pohlídat si svou pozici až do konce,“ poznamenal jezdec.

Tento víkend evropský šampionát cestovních vozů pokračuje, a to nedaleko Marseille na okruhu Paula Ricarda. Matějovský se i tam pokusí přiblížit se k svému cíli, kterým je titul ve své třídě. „Máme to dobře rozjeté, ale do konce šampionátu je ještě daleko a může se stát spousta nepředvídatelných věcí,“ soudí hradecký závodník. Po závodech ve Francii bude mít evropský šampionát za sebou přesnou polovinu, druhá začne na počátku září v Brně.

Matějovský jezdí kompletní evropský šampionát cestovních vozů třetí sezonu. V první skončil ve své třídě pátý, loni už nestačil jen na svého stájového kolegu Petra Fulína. Ten v tomto roce jezdí v jiné kategorii, i proto Matějovský už dopředu avizoval, že by ho rád na evropském trůnu vystřídal.







Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze