Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Matějovský už v mistrovství Evropy cestovních vozů stíhá lídra

Michal Matějovský a jeho BMW 320 SI. | foto: archiv

30 2014
Na tohle už se hradeckému závodníkovi Michalu Matějovskému dívá velmi dobře. Po třetím závodě letošního mistrovství Evropy silničních automobilů ETCC totiž jeho jméno figuruje v kategorii Super 2000 TC2 na druhém místě. A před ním je jen jeho stájový kolega z týmu Křenek Motorsport Petr Fulín.

"Posunout se v průběžném pořadí za něj byl můj cíl, se kterým jsme do závodu šli," uvedl Matějovský po úspěchu na rakouském Salzburgringu.

ME cestovních vozů

Závod na Salzburgringu

1. jízda: 1. Matějovský, 2. Fischer (Švýc.), 3. Fulín, 4. Önder (Tur.), 5. Vesnič (Srb.).

2. jízda: 1. Fischer, 2. Fulín, 3. Matějovský, 4. Fischer, 5. Rikli (Švýc.).

Průběžné pořadí po 3 závodech: 1. Fulín 56 bodů, 2. Matějovský 37, 3. Rikli 31, 4. Kiss (Maď.) 24, 5. Fischer 23. 

Na tamním okruhu se třetím podnikem seriál přehoupl do své druhé poloviny a Matějovskému přinesl zdaleka největší příděl bodů. A tím zároveň podruhé za sebou posun celkovým pořadím nahoru.

"Byl to skvělý den," jásal závodník po dvou jízdách, které mu spolu s druhým místem v kvalifikaci vynesly osmnáct bodů, jen o jediný méně než Švýcaru Christianu Fischerovi, jenž Velkou cenu vyhrál. Matějovský si vyjel o bod víc než lídr soutěže Fulín. "Získali jsme spoustu bodů a tím si vytvořili dobrou výchozí pozici do zbývající části šampionátu," libuje si také majitel stáje Josef Křenek.

Matějovský se v bodovém součtu rakouského závodu dostal před svého stájového kolegu i proto, že první jízdu se svým BMW 320si vyhrál před Fischerem. Bylo to jeho první vítězství v letošním seriálu. Ve druhé jízdě na ně navázal třetí příčkou. "Pro mě to jsou skvělé výsledky hlavně proto, že mě posunují nahoru," poznamenal Matějovský.

Před Matějovským je v průběžném pořadí už jen jeho stájový kolega, ten však má luxusní náskok dvaadvacet bodů. Bude ho hájit nejprve v červnu v belgickém Spa a poté na konci srpna na italském okruhu v Perguse.

Autor:




Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze