Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Massu čeká návrat na místo těžké nehody, kolotoč F1 míří na Hungaroring

Felipe Massa prožíval loni na Hungaroringu těžké chvíle | foto: Reuters

29 2010
Zkoušku psychické odolnosti má před sebou brazilský pilot formule 1 Felipe Massa. Po roce se vrací na Hungaroring, kde ho loni zasáhla do hlavy pružina a způsobila mu vážné zranění.

Při nedělní Velké ceně Maďarska však chce hlavně potvrdit vzestup Ferrari a znovu se přiblížit McLarenu v Poháru konstruktérů. McLarenu se však na pomalém Hungaroringu tradičně daří, vyhrál čtyři z posledních pěti závodů. Loni se tam radoval aktuální lídr šampionátu Lewis Hamilton.

Pro Massu je závod v Maďarsku emočně náročnější než pro ostatní jezdce. Před rokem tu totiž jen o kousíček unikl smrti. Proto první věc, kterou po příjezdu na okruh udělá, bude poděkování všem lidem, kteří se starali o jeho zdraví.

Charakteristika okruhu:

Délka trati: 4,381 km.
Délka závodu: 70 kol = 306,663 km.
Nejrychlejší kolo v závodě: Michael Schumacher (Něm./Ferrari), 2004: 1:19,071 = 199,461 km/h.
Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: Michael Schumacher, 2004: 1:19,146 = 199,272 km/h.
Nejrychlejší závod: Michael Schumacher, 2004: 1:35:26,131 = 192,798 km/h.
Vítězové předchozích závodů: 2004 - Michael Schumacher, 2005 - Kimi Räikkönen (Fin./McLaren), 2006 - Jenson Button (Brit./Honda), 2007 - Lewis Hamilton (Brit./McLaren), 2008 - Heikki Kovalainen (Fin./McLaren), 2009 - Lewis Hamilton (Brit./McLaren).

"Půjdu za všemi pořadateli, zdravotníky a dalšími lidmi, kteří odvedli skvělou práci, aby mě před rokem dostali opatrně z kokpitu. Chci moc poděkovat těmto lidem, k nimž nyní cítím zvláštní pouto," uvedl Massa na oficiálním webu Ferrari.

V Maďarsku bude především znovu krýt záda týmové jedničce Fernandu Alonsovi, kterému musel v minulém závodě v Německu na popud stáje přepustit první místo. Ferrari následně dostalo pokutu za nedovolenou týmovou režii.

Alonso by rád na Hungaroringu konečně navázal na vítězství z roku 2003, které bylo jeho prvním v kariéře pilota formule 1. Od té doby byl však nejlépe třetí a dvakrát závod nedokončil.

"V Německu jsme ukázali, že je náš vůz mnohem konkurenceschopnější. Teď to chceme v Maďarsku potvrdit," uvedl dvojnásobný mistr světa Alonso, který je v pořadí šampionátu zatím na pátém místě o 34 bodů za lídrem Hamiltonem.

Právě Hamilton bude chtít dokázat, že v Maďarsku se McLarenu velmi daří. "Miluju okruh v Maďarsku. Je hodně zvláštní. Mnozí tvrdí, že se na něm nedá předjíždět, ale s tím já nesouhlasím. Podobně jako v Monaku tu není čas na odpočinek, a pokud máte dobře připravený vůz, tak je to velká zábava," prohlásil Hamilton, který tu vyhrál loni i v roce 2007.

Dominanci McLarenu z posledních let pouze v roce 2006 přerušil Jenson Button, tehdy ještě ve voze Honda, nyní však již Hamiltonův stájový kolega. Oba si tak dělají zálusk na to, že právě v Maďarsku by mohli udělat další důležitý krok směrem k titulu a Poháru konstruktérů.

McLaren však potřebuje zapracovat na voze poté, co začal používat nové difuzory. V Německu příliš nestačil Ferrari ani Red Bullu. "Teď ale bude naše auto mnohem lepší. Jen ještě nevíme jak moc. Uvidíme v trénincích," podotkl Button. "Tenhle okruh si užívám a našemu monopostu sedí opravdu dobře. Proto si věříme," dodal.

Kvalifikace začne v sobotu ve 14:00, závod se jede v neděli rovněž od 14:00.

Průběžné pořadí MS (po 11 z 19 závodů): 1. Hamilton 157, 2. Button (oba Brit./McLaren) 143, 3. Webber (Austr./Red Bull) 136, 4. Vettel (Něm./Red Bull) 136, 5. Alonso (Šp./Ferrari) 123, 6. Rosberg (Něm./Mercedes) 94, 7. Kubica (Pol./Renault) 89, 8. Massa (Braz./Ferrari) 85, 9. Schumacher (Něm./Mercedes) 38, 10. Sutil (Něm./Force India) 35.
Pohár konstruktérů: 1. McLaren 300, 2. Red Bull 272, 3. Ferrari 208, 4. Mercedes 132, 5. Renault 96, 6. Force India 47, 7. Williams 31, 9. Sauber 15, 9. Toro Rosso 10.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze