Po několikahodinové návštěvě stověžatého města prohlásil: "Praha je krásné město." Brazilec přitom sjel jen po Evropské třídě z letiště do Dejvic. A v Česku byl poprvé.
Ve městě strávil sotva tři hodiny, program byl rozplánován do minuty. Jeho letadlo na Ruzyni dosedlo v jedenáct, před druhou zase vyrazil do další destinace šampionátu F1 v Katalánsku.
"Jednou bych se sem ale chtěl vrátit," slíbil předloňský vicemistr světa.
Podobných povinností, kde se prodává právě jezdcův obličej, za rok stihne několik. "Být pilotem formule neznamená jen jezdit závody," povídal. "Ale já mám takové akce docela rád: vidím nové země, poznávám nové lidi, to je můj život."
V Praze Massa usedl do nablýskaného Ferrari 458 Italia, otočil klíčkem a zase se cítil jako na startovním roštu. Motor burácel podobně jako jeho formule, spřežení 579 koní čekalo jen na povel ke startu.
"Je to jedno z nejlepších aut na světě," rozplýval se devětadvacetiletý Massa. "Už jsem ho také řídil, jezdí parádně."
Stejně jako Brazilec - ten je aktuálně šestý v průběžném pořadí seriálu, dvakrát ze čtyř závodů stříkal šampaňským ze stupňů vítězů.
Jen velikost jeho jezdeckého umění kontrastovala s pilotovou postavou! Jéé, ten je ale maličký, ozývalo se. A stále usměvavý, oblečen v rudé mikině s černým koníkem na prsou a kšiltovce naražené tak, aby zakrývala jizvu na levém spánku.
"Jo, bylo to těžké období," zavzpomínal na loňskou nehodu, kdy se v tréninku na Velkou cenu Maďarska málem zabil. "Ale byl jsem na sto procent odhodlán bojovat, abych se zase mohl vrátit k závodům."
Čtěte ve čtvrteční MF DNES
Rozhovor s Felipem Massou a exkluzivní rozhovor s jezdcovým manažerem Nicolasem Todtem čtěte ve čtvrtečním vydání MF DNES.