Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Formule 1 v Brně? Všichni závodníci by to přivítali, říká Gerstl

Formule 1, ilustrační foto | foto: Reuters

10 2016
Je to bláhový sen všech motoristických fanoušků v tuzemsku. „Myslím, že kdyby Brno v oficiálním kalendáři formule 1 bylo, všichni závodníci F1 by to přivítali,“ sděluje Ingo Gerstl.

Tenhle chlapík z Rakouska se může pochlubit tím, co zažila jen hrstka jezdců. S monopostem formule 1 se proháněl po Masarykově okruhu. Ba co víc, tento závodník od loňského září drží absolutní traťový rekord, jenž má hodnotu 1:39,089 minuty.

O víkendu se Gerstl do Brna vrátí a bude chtít rekord dráhy, na které pravidelně v srpnu soupeří i motocyklová elita z MotoGP, vylepšit.

Výběr z Masaryk Racing Days

Sobota
start závodního programu 8.30
1. závod MČR, třída GT 11.35
1. závod Octavia Cup 13.20
1. závod BOSS GP 15.40

Neděle
start závodního programu 8.30
2. závod BOSS GP 11.20
2. závod MČR, třída GT 13.50
2. závod Octavia Cup 14.40

Na Masarykově okruhu dnes začínají Masaryk Racing Days, jejichž součástí je série BOSS GP. Diváci, kteří zavítají na brněnský okruh, uvidí v akci monoposty ze šampionátů F1, GP2, AutoGP nebo amerických Champ Cars. V předběžné startovní listině BOSS GP je pět vozů, které závodilo v prestižní F1.

Jedním z nich je Toro Rosso STR1 ze sezony 2006, jež bude pilotovat právě Gerstl. „A řídí se fantasticky,“ rozplývá se rekordman brněnské dráhy. „F1 je auto postavené s jediným cílem – být nejrychlejší. Je plné technologií, které řízení ulehčují. Nicméně je velmi citlivé na nastavení. Pokud není optimální, bude auto velmi těžko ovladatelné a vy budete pomalý,“ popisuje rakouský pilot. „Pro nás je velká výzva všechno se naučit a dostat auto na maximum toho, co může dokázat. A také já jako řidič se musím naučit všechny výhody tohoto auta využívat.“

Loni se to Gerstlovi povedlo, což dokazuje i jeho rekordní kolo. Letos by ho mohl pokořit, protože desetiválcový motor jeho monopostu nebude na rozdíl od loňska vybaven restriktorem, který před deseti lety předepisovala technická pravidla F1. „Brno je pro mě domácí závod. Testujeme tu nejvíc ze všech tratí a i díky lidem z okruhu se tu cítím jako doma,“ dodává Gerstl.

Kromě BOSS GP se mohou návštěvníci těšit i na řadu dalších závodů a doprovodný program. Základní denní vstupenka stojí 200 korun.

Autor:




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze