Hlavním cílem Kolomého je stejně jako vždy dojet ve zdraví do cíle. "To, jestli budu opět nejlepší Čech, se nedá ovlivnit. Jedete s technikou, což je hromada koleček. Může se stát cokoliv," řekl Kolomý. "Doufám ale, že se nám technické problémy i nehody vyhnout a zajedeme dobrý výsledek. Doufám, že to dopadne super."
Kolomý absolvoval své předešlé čtyři starty na Dakaru s kamionem značky Tatra, stejné to bude i v nadcházejícím ročníku. Teď pojede s novým speciálem, na jehož stavbě se sám podílel. Vedle fabriky je jeho partnerem navíc i Buggyra, která se v minulosti soustředila na závody tahačů. V posledních letech se ale zaměřila i na Dakar.
"Kamion spojuje zkušenosti, které jsme za čtyři roky nasbírali na soutěžích. Navymýšlel jsem si, co bychom chtěli udělat podvozkově, převodovkově. Dali jsme hlavy dohromady a tohle je výsledek. V podstavě je to splnění snu, jak by měl vypadat soutěžní vůz. Doufám, že bude fungovat, jak má," uvedl Kolomý, který s kamionem najel i 6500 testovacích kilometrů.
Kamion jménem Tlusťoch
Díky stavbě nového vozu ani neřešil v průběhu roku konkurenci. "Vše se uvidí na Dakaru. Až se to rozjede," řekl. Vedení týmu jeho kamion pojmenovalo 'Fat Boy', tedy Tlusťoch. "To vymyslel Honza Kalivoda (manažer Buggyry). Nevím, jestli jako přirovnání ke mně," smál se Kolomý. A Kalivoda to jen potvrdil.
Závodník z Bruntálu byl na posledním Dakaru součástí takzvaného Bonver Dakar projektu, který sdružoval většinu Čechů na startu náročné soutěže. Ambiciózní projekt ale pokračuje ve výrazně menších rozměrech a i Kolomý pojede sám za sebe. "Jedu sám v týmu, ale zázemí v podobě technické podpory je dostatečné, abychom mohli závodit. Nemyslím si, že je důležité, zda je to velké, nebo malé seskupení," podotkl.
Kolomý věří, že mu k úspěchu pomůže i náročná trať a dlouhé etapy. "Naštěstí z posledního ročníku víme, co si s autem můžeme dovolit. Etapy ve vysokých nadmořských výškách mě nepřekvapí. A čím budou etapy delší, tím lepší. Tatra je dobrá na výdrž. Za maratonské etapy jsem rád, musíme to jen ustát kondičně a musí vydržet auto," uvedl Kolomý.
Maskotem zubatá žába
Pilot, s nímž do kamionu usednou bratři René a David Kiliánovi, věří, že mu štěstí přinese i tradiční maskot - zubatá žába. "Od té doby, co ji vozíme, se nám vyhýbají problémy a nehody. Tak snad to vydrží," přál si Kolomý, který ale maskota každoročně vyměňuje. Po závodě jej totiž draží na dobročinné účely. "Nejvíce jsme získali deset tisíc korun, které šly do dětského domova u nás," řekl.
Nadcházející ročník Rallye Dakar začne 5. ledna v Rosariu, závodníci tak mohli v klidu strávit Vánoce doma s rodinami. Kolomý se do Jižní Ameriky vydá 1. ledna brzy ráno. I proto bude na Silvestra v Praze. "Podíváme se, jak to v Praze žije a pak odletíme. Nebude to žádný bujarý večírek. Musíme být odpočatí na závod," dodal Kolomý.