Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Markus & Markus: noví vyzyvatelé ostřílené stáje Buggyra

Stáj MKR v Mostě představila svůj renault. | foto: Ondřej Bičiště, MF DNES

16 2010
Černý tahač, červené dobarvení. Sexy vzhled už nová stáj svému závodnímu monstru dala, teď jí vůz musí dávat vítězství. Ta stáj se jmenuje MKRTechnology, sídlí v Židovicích u Roudnice a už ve svém prvním roce chce konkurovat jen pár kilometrů vzdálené Buggyře, králi evropského šampionátu.

Pikantní příběh! A že nebude jen chudá příbuzná Buggyry, to dokázala už včera při představení na autodromu v Mostě. Obří stan s křišťálovým lustrem, raut jako pro politiky, vyleštěné tahače značky Renault.

"Chceme ze stáje udělat vítěznou mašinu. Když Mario nevyhraje poháry, dám ho do sudu a hodím do řeky," hihňal se Stefano Chmielewski, prezident Renault Trucks, a familiérně plácal majitele týmu Maria Kresse po rameni.

Kress, jehož jméno stáj nese, jako technický ředitel stojí za posledními úspěchy Buggyry. V Čechách zakořenil, oženil se (manželka Klára s ním tým vede), postavil dům. Své aktivity v závodění chtěl omezit, jenže když Renault ukončil spolupráci s populárním Frankie Vojtíškem, Kresse přemluvil. Ani to moc práce nedalo.

Na konci loňského roku se tým začal rodit, teď už je připraven na start v mistrovství, které vypukne 22. května v italském Misanu. "Kress je tisíciprocentní perfekcionalista. Postihla ho závodní horečka, stejně jako naši stáj," líčí Séline Hellmondsová, týmová manažerka, která - jak jinak - taky působila v Buggyře. A aby toho nebylo málo, tak za roudnickou konkurenci jezdil ještě loni Švýcar Markus Bösiger.

Jeho parťákem v hvězdné sestavě MKR je další Markus, legendární Němec Oestreich. Dva mistři Evropy. "Já nechci jít do F1, ani Markus. Láká nás dostat tým dopředu, být na konci roku šampiony v tahačích," vyhlásil Oestreich. "Stejně jsi na formuli moc velký," popíchla manažerka čahouna.

Ani jeden z pilotů neváhal, ač Bösiger původně ukončil kariéru. "Hlavním argumentem, proč jsem kývl, byl Mario Kress. Dobrý chlap, který mluví německy," vykládal letos 53letý Bösiger.

O deset mladší Oestreich tvrdil: "Když najdete jedinou pochybnost, proč něco nedělat, tak to neuděláte. Já ale nenašel ani jeden takový bod." Oestreich je usměvavý, Bösiger zamračený, oba jsou rychlí. Kdo rychlejší? Oba na tiskovce prstem ukázali na toho druhého.

Úřední řečí je angličtina, ale ze sedmi mechaniků je šest z okolí Roudnice. "Mario je šéf orchestru, který se stará, aby to všechno znělo dobře. Máme velká očekávání," tvrdí šéf.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze