V novém týmu Arden International si první východoevropský účastník formule 1 nejprve zvykal, ale postupem času se začaly dostavovat výsledky. Na konci dvanáctidílného seriálu se mohl Enge pochlubit výhrami v Rakousku, Británii, Francii a Maďarsku a medailovými umístěními ve Španělsku, Monaku a Itálii.
Třetím místem v posledním závodu v Monze si Enge zajistil jako první český jezdec titul ve formuli 3000 s těsným náskokem tří bodů před Francouzem Sebastienem Bourdaisem. Po rozhodnutí rady v Paříži se stal vítězem seriálu Bourdais s náskokem tří bodů před Italem Giorgiem Pantanem, Enge za prvním místem zaostal o osm bodů.
Enge mladší začínal na motokárách a první velkou soutěží, které se zúčastnil, pro v roce 1992 závod cestovních automobilů Ford Fiesta Cup. Rozhodující moment pro další vývoj kariéry českého jezdce znamenalo navázání spolupráce s manažerem Antonínem Charouzem, díky které se posadil v říjnu 1994 poprvé do vozu formule Ford. Tomuto seriálu kraloval hned v následující sezóně, takže nabídka na přestup do vyšší třídy formule 3 na sebe nenechala dlouho čekat.
Za dva roky působení v této líhni talentů sice Enge nevyhrál ani jeden závod, přesto dokázal svou jízdou přesvědčit řadu odborníků o svých kvalitách. V závěru roku 1998 poprvé okusil, jaké to je, sedět v kokpitu formule 3000. V roce 2000 na
Hockenheimu oslavil první vítězství a v téže sezoně absolvoval několikrát testovací jízdy v monopostu formule 1 stáje Jordan. Rok 2000 zakončil ve formuli 3000 na šestém místě a v následující sezóně si polepšil už na třetí pozici. Navíc si připsal historický start v seriálu formule 1, kde dostal šanci v týmu Prost díky nešťastné havárii Brazilce Luciana Burtiho, jehož nahradil ve třech závodech na konci sezony.
V poslední době se objevily zprávy, že by se Enge do F1 mohl vrátit, nejspíš v barvách stáje BAR. Ovšem poté, co obdržel podmínečný trest odebrání licence na jeden rok, visí nad jeho další kariérou otazník.
ENGE: za rok od úspěchů k trestu
11. září 1976: Tomáš Enge se narodil v Liberci
1992-1994: automobilová série Ford Fiesta Cup. Náklady na jednu sezonu: 100 000 korun.
1995-1996: mistrovství Německa formule Ford, v roce 1996 celkové vítězství. Náklady na sezonu: 150 000-250 000 německých marek.
1997-1998: mistrovství Německa formule 3. Náklady na sezonu: 800 000-1 milion německých marek.
1998-2002: přestup do mezinárodního mistrovství formule 3000, letos celkové vítězství. Náklady na první sezonu: 1 milion amerických dolarů, v dalších letech podle manažera už méně.
10. prosince 1999: první Čech za volantem formule 1 - testovací jízda ve voze Jordan v Barceloně. Náklady: 100 000 amerických dolarů (odhad).
16. září 2001: první Čech v závodě formule 1. Ve Velké ceně Itálie v Monze dojel na 12. místě. V týmu Prost absolvoval celkem tři závody (Indianapolis 13. místo, Suzuka nedojel). Náklady na jeden závod: 1 milion amerických dolarů (odhad).
17. srpna 2002: pozitivní dopingový test v F3000 po vítězství v Maďarsku.
12. září 2002: oznámení pozitivního výsledku testu.
1. října 2002: Enge přichází o deset bodů za vítězství v Maďarsku a tím o titul mezinárodního mistra formule 3000.
Tomáš Enge pózoval fotografům a již se držel volantu monopostu prost. |