Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Marcialonga bez Švédky? Bauerův laufařský tým se neprosadil

Lukáš Bauer | foto: Ondřej Bičiště, MF DNES

3 2016
Marcialonga. Třiačtyřicátý ročník druhého největšího laufu světa nataženého mezi italská střediska Val di Fiemme a Cavalese, ovládli podle očekávání Skandinávci. Laufaři z Bauerova Teamu Pioneer Investments - Craft tentokrát ostrouhali, nejlepší byl až devětatřicátý Petr Novák. Loni stejný závodník doběhl šestý.

Devětatřicáté místo karlovarského běžce na lyžích Petra Nováka je nejlepším výsledkem letošního ročníku slavné Marcialongy pro laufaře z Teamu Pioneer Investments - Craft. Ondřej Horyna dojel osmdesátý, Švédka Lina Korsgrenová kvůli zdravotním problémům vůbec nestartovala.

„Všechno je skládačka, musí to do sebe zapadnout, a to se teď nestalo,“ říká v rozhovoru šéf týmu Lukáš Bauer. V celkovém pořadí týmů prestižní série Ski Classics zůstává Bauerův tým šestý.

Marcialonga, 43. ročník

  • Marcialonga je už tradičně zařazená do seriálů FIS Worldloppet Cup i Visma Ski Classics a počtem účastníků je po Vasově běhu druhým největším závodem v běhu na lyžích na světě.
  • Sedmdesát kilometrů dlouhou trať letošního 43. ročníku slavného závodu nataženého mezi italskými středisky Val di Fiemme a Cavalese zdolal mezi muži nejrychleji Tord Asle Gjerdalen z Norska, a to díky finiši, v němž utekl svým třem krajanům, včetně největšího favorita závodu Pettera Eliassena. Gjerdalen vyhrál také loni, kdy se trať dálkového běhu klasickou technikou zkracovala kvůli nedostatku sněhu na 57 kilometrů. Nejlepší závodnicí se stala Švédka Britta Norgrenová, když v cílové rovince předběhla českou lyžařku reprezentující Rakousko Kateřinu Smutnou.
  • Z českých jezdců vystoupal nejvýš Stanislav Řezáč, který dojel na devatenáctém místě. Další z Čechů Jiří Ročárek skončil pětatřicátý, hned za ním doběhl karlovarský laufař Petr Novák.
  • Petr Novák přitom loni doběhl senzačně šestý, necelých 24 sekund za vítězným Norem Gjerdalenem. Novák loni startoval do závodu s červeným číslem z pozice lídra seriálu FIS Worldloppet Cup (tehdy ještě pod názvem FIS Marathon Cup) a předvedl vyzrálý, taktický výkon. Dobře si ohlídal kritické pasáže a v našlapané špičce se mu dařilo příliš nepropadat polem, což se v rozhodujícím kopci před finišem znovu ukázalo jako klíčové. Podržel jej také vhodný pár lyží vybraných pro závod, právě to byl ve velmi rychle jetém závodě jeden z rozhodujících faktorů. Pro zajímavost: letos jezdí Novák už na lyžích jiné značky.

Proč nestartovala jednička týmu Korsgrenová?
Lina nejela, protože nebyla stoprocentně zdravotně v pořádku. Cílem je jednoznačně preference zdraví, jelikož následuje další důležitá část sezony. Pořád může bojovat o celkové třetí místo v seriálu a posbírat dost bodů pro tým.

Uvažovalo se, že Linu Korsgrenovou nahradíte?
Dva dny jsem bojoval, abych mohl Linu vyměnit za Slovinku Barbaru Jezeršekovou, ale oficiální povolení od vedení Visma Ski Classics jsem dostal až večer před závodem a přivézt ji už bylo nereálné. Jsem z toho mrzutý, protože chybějící žena znamená ztrátu dost bodů do týmové soutěže.

Jak hodnotíte šestatřicáté místo Petra Nováka?
Závod nemůžeme řadit mezi vydařené. Petr bojoval, na začátku jel slušně, ale postupně bylo vidět, jak se trápil. V této náročné konkurenci není šestatřicáté místo nic špatného, ale jednoznačně by se měl pohybovat výš, kolem dvacátého místa, což se mu zatím nedaří.

A co Ondřej Horyna?
U něj jsem měl dojem, že se trápil od začátku. Na La Diagonele jel půlku závodu dobře a tady jsem ho čekal na úrovni 45. místa, což nevyšlo.

Jak se podařilo připravit lyže na náročné podmínky?
Kluci nebyli s mazáním úplně spokojeni, ale servis do toho dal určitě všechno. Je ale třeba teď vyzkoušet různé varianty mazání pro další závody. Uděláme předtest, i když je nákladný, aby se nám zúžil okruh problémů.

Jak vyznívá celkové hodnocení Marcialongy?
V součtu s nepříjemnostmi před závodem nejsem nadšený, ale nijak se nehroutím. Vládne tady trošku smutek, ale máme před sebou další závody, ve kterých to můžeme dohnat, napravit a vylepšit si chuť. Vidím to optimisticky. Všechno je skládačka, musí to do sebe zapadnout, a to se teď nestalo.





VW Phaeton 6.0 W12 2011 ·...
VW Phaeton 6.0 W12 2011 ·...

r.v. 2011, naj. 64 623 km, benzín
770 000 Kč (s DPH)

Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze