"Je to fakt drsný. Úplně se mi klepou nohy. Každý ten přesun je na h.... Musíš furt rozbalovat a vybalovat buňku, celý ten náš velký náklaďák s věcmi." Což v sobě obnáší stěhování pěti tun materiálu!
Jen Bauer má 45 párů lyží, ostatní Češi po 36. Vosky s dalším vybavením přepravují servismani v pěti půlmetrákových kufrech. "A po tom všem, když jsme úplně hotoví, se máme soustředit na mazání pro finále Tour. Přitom na každém místě je jiné počasí, jiný sníh. Potřebovali bychom celý den na testování. Ale ten nám nikdo nedá."
Autem putují potichu, rádio s nimi totiž nemluví. "Je zakódované a nikdo ho od začátku sezony nedokázal odkódovat," říká Jan Pešina.
Další ze servismanů Jan Baranyk se jen usměje: "Ti mladí kluci si pořád na něco stěžujou, co? To my starší vydržíme všechno."
Neustálý stres a shon z nich stvořily dokonale sehraný tým, jsou jako parta mechaniků ve formuli 1. Osm mužů včetně trenérů se jako supi vrhne na náklaďák s vybavením.
"Za hodinu a půl máme v buňce všechno postavené a mažeme na trať testovat," líčí Pešina.
Nejen na trati je však Tour velkou taktickou hrou. I cestování se stává alchymií, každý hledá nejlepší variantu. Skandinávci, Francouzi a další výpravy vyráželi z Nového Města ve čtvrtek večer a na půli cesty přespali v Mnichově. Čeští servismani s částí lyžařů jeli až včera ráno.
Lukáš Bauer a Jiří Magál s masérem v roli řidiče naopak absolvovali štreku do Itálie už ve čtvrtek – i díky tomu, že závěrečná kola novoměstského sprintu se jich netýkala.
"Cesta byla docela rychlá, i když dlouhá," říkal Bauer. Do hotelu ve Val di Fiemme dorazili ve čtvrt na jednu v noci. "Pořád lepší než loňské celodenní trmácení do Asiaga."
S vybalováním věcí si Bauer těžkou hlavu nedělal. "Rozepnu tašku, vyndám pár kousků, co potřebuju na lyže, a rychlovarnou konvici, ostatní nechávám v tašce. Komínky ve skříni rozhodně nedělám."
V Oberhofu zapomněl teplé rukavice, v Praze napájecí kabel od inhalátoru. Ztracené zdraví naopak snad pozvolna nachází, na rozdíl od realizačního týmu. Už v Novém Městě ho opustil nemocný Václav Korunka, antibiotika dobral kouč Miroslav Petrásek. Léčí se i Fousek.
"Pořád se někam přesunujeme, člověk si neodpočine, tak se nedivte, že si nás ty bacily najdou."
Musí vydržet ještě dva dny a navrch noční cestu do Čech. "A pak budeme všichni mrtví," říká Fousek.
Bauerova TourNaběhá na lyžích v závodech Naběhá na lyžích v tréninku Najezdí v autě Celkem: 2 400 km v autě za 11 dnů |