Nehoda v pátečním tréninku měla fatální následky, čtyřiadvacetiletý Salom těžkým zraněním krátce poté v nemocnici podlehl.
Příčinu nehody zveřejnil Salomův tým SAG, určil ji na základě telemetrických dat z motocyklu. Upozornil přitom na to, že o nerovnosti na asfaltu před zatáčkou všichni jezdci věděli.
Salom v předchozích kolech kritickým místem projel už s uvolněnou brzdou, v osudné chvíli ale začal s manévrem o devět metrů později. Na nerovnosti měl pak brzdu dosud zataženou, což způsobilo ztrátu kontroly nad strojem.
Salom startoval v mistrovství světa od roku 2009, o tři roky později se stal vicemistrem světa Moto3 a v následující sezoně 2013 skončil ve stejné třídě třetí.
V MS vyhrál devět závodů, od přestupu do Moto2 v roce 2012 vybojoval tři pódiová umístění, naposledy v zahajovacím závodě tohoto ročníku v Kataru, kde skončil druhý.