Poničená Tatra 815, která má cenu deset milionů korun, je už dva týdny v přístavu v libyjském Tripolisu. Z trasy Rallye Dakar ji tam dopravila místní firma, kterou si objednal Milan Loprais.
"Problém nastal se špeditérem, potažmo z libyjskými zákony. Špeditérská firma nám auto na loď do Evropy nepustí, dokud nebude mít ověřené doklady o vozu a naší společnosti," říká Milan Loprais.
Proto poslal do Tripolisu notářsky ověřené dokumenty - technický průkaz tatrovky, mezinárodní pojistku, živnostenský list... celkem šest dokladů. "A teď zase čekám, až se naši afričtí pomocníci ozvou," uvedl Loprais.
Až bude v Tripolisu vše připravené, rozbitý vůz vyrazí na lodi do italského Janova. "Už mám objednaný speciální návěs, na který v Itálii tatru naložíme a dovzeme domů," plánuje manažer. Spolu s bratrem Karlem si udělali jasno, co s vozem udělají.
Nebudou stavět nový vůz, nýbrž z poničeného udělají tatrovku jako novou. Chtějí jí mít hotovou v srpnu. "Auto, ačkoli hodně rozbité, je pro nás nesmírně hodnotné," míní Loprais. O ceně za služby africké firmy nehodlá ani mluvit. "To není podstatné, kolik nám naúčtují, od začátku je hlavní záchrana vozu."
A jak se má Karel Loprais? Má za sebou druhé vyšetření na počítačovém tomografu, které ukázalo velké zlepšení. "Je mi den ode dne lépe, ačkoli budu muset do konce února ještě ležet doma. Už mě to nicnedělání nebaví," řekl Karel Loprais.
Pacient Karel Loprais v domácím léčení. |