Minulý ročník závodu končil v Egyptě. Jste rád, že se trať vrací do senegalského Dakaru?
Jsem, starý dobrý Dakar. V tamějším náročném a těžkém terénu můžeme prokázat sílu tatry.
Před rokem jste rallye nedokončil kvůli těžké havárii. Měl jste zlomený obratel. Poznamenalo vás to?
Ne. Nemít tatru, vynikající sedačky a pásy, tak by nikdo z nás tu havárii nepřežil. Pořád mě baví závodit.
Máte nové auto?
Ze starého zbyl motor a převodovka. Zbytek se stavěl znovu. Udělali jsme jen malé změny, mírně jsme třeba snížili hmotnost. Za 17 let se konstrukce našeho kamionu osvědčila.
Vejdou se vám do nákladu aspoň nějaké náhradní díly?
Bereme s sebou jen to nejnutnější, naložíme si do svého auta hlavně pneumatiky, ty jsou nejdůležitější. Většinu ostatních náhradních dílů poveze doprovodná tatra Bedřicha Sklenovského.
Kolik váš soutěžní vůz bere nafty?
Třicet litrů na sto kilometrů po silnici, v terénu až sto.
Pořadatelé letos chtějí sledovat, zda závodníci dodržují padesátikilometrovou rychlost v obcích. Co tomu říkáte?
Není to taková novinka. Bezpečnostní limity byly nařízené už dávno, ale letos mají být striktně kontrolovány přes satelit. Tak je šance nachytat každého.
Automobilový závodník Karel Loprais představil 10. prosince v Ostravě osvěčený závodní truck Tatra Evo II, s nímž se postaví na start pouštní Rallye Telefonica - Dakar 2004. |
Automobilový závodník Karel Loprais představil 10. prosince v Ostravě osvěčený závodní truck Tatra Evo II, s nímž se postaví na start pouštní Rallye Telefonica - Dakar 2004. |
Automobilový závodník Karel Loprais představil 10. prosince v Ostravě osvěčený závodní truck Tatra Evo II, s nímž se postaví na start pouštní Rallye Telefonica - Dakar 2004. |