Úvodní etapa měla sice jen třináct kilometrů, ale zajímavé písečné duny nejednoho závodníka překvapily. Například Marcel Schoo se svým vozem tatra zapadl mezi duny hned čtyři kilometry po startu. Měl smůlu, že to bylo na nedobře přístupném místě, a musel tak počkat na asistenci svého týmu Ginaf Riwald Dakar.
Po nevysokých dunách pádily závodní vozy v překrásné scenerii pobřeží Tichého oceánu a to dodávalo etapě na atraktivitě. Na přírodní krásy však neměl Loprais čas. Obzvlášť ke konci jel na více než sto procent, protože se snažil dohnat ztrátu, která vznikla jeho chybou při řazení.
"Těsně před naloděním jsme ještě upravovali systém řazení, aby mě z něj tak nebolela ruka jako v minulosti. Je to choulostivá věc, během běžné etapy na Dakaru zařadím snad tisíckrát. Nicméně jsem se lidově řečeno zapomněl a nový systém řazení mě zmátl. Ztratili jsme dle mého odhadu tak patnáct sekund, ale pak jsme jeli na hranici možností auta a velkou část ztráty dohnali," popsal největší český favorit na letošním Dakaru.
Celkově hodnotil úvodní etapu pozitivně. Dva roky stará, repasovaná tatrovka možná není tak lehká nebo rychlá jako vozy soupeřů z Nizozemska, ale dokáže při troše štěstí zajíždět podobné časy. Doufá, že s ní dokáže konečně dojet v Jižní Americe až do cíle, což se mu dosud nepovedlo. Jen před šesti lety v Africe dokončil na třetím místě.
"Bylo něco přes 32°C a všichni se rozhodli, že otestují své vozy naplno. Profiluji se nám hlavní konkurenti a soupeři. Budou to Rusové na kamazech a tým De Rooy na Ivecu," uvedl na svých stránkách Loprais, který dokázal všechny kamazy navzdory chybě porazit.