Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Loprais chce konkurovat na Dakaru kamazům. A tak se spojil s Nizozemci

Aleš Loprais (vlevo) a Karel Loprais hodnotili na tiskové konferenci letošní Rallye Dakar. | foto: iDNES.cz

8 2015
Aleš Loprais touží sesadit z dakarského trůnu zdánlivě neohrozitelný ruský supertým Kamaz. A tak se pro příští ročník extrémního motoristického závodu spojil s týmem Iveco, reprezentovaným nizozemským závodníkem Gerardem de Rooyem. Lopraisova tatrovka příští leden zůstane doma.

Spojení vzniklo náhodou při letošním ročníku. De Rooy ležel po jedné z lehčích etap na masérském stole a Loprais si do něho rýpl. „Jen mu dejte, přitlačte, zdá se mi, že má špek kolem břicha,“ vtipkoval tehdy český pilot.

„Tak si to zkus v tom mém autě,“ odpověděl mu hned De Rooy. Z žertu a náhody tak vznikla spolupráce, kterou si obě strany pochvalují.

„Chceme porazit sportovní cestou ty nejlepší, což jsou Rusové. Gerard (De Rooy) je vynikající pilot a toto spojení snad jednoho dne přinese ovoce,“ věřil Loprais. Iveco bude mít k dispozici celkem pět aut, ale zatím má pouze dva piloty, kteří by mohli bojovat o vítězství, a jednoho asistenčního jezdce. Shání tak další dva, s nimiž by si mohli vzájemně pomoci, podobně jako jezdci Kamazů.

„Jsme silný tým, máme silné auto a velkou šanci porazit Rusy. Je to rozumné spojení, zkoušeli jsme to mnohokrát zvlášť, ale ruští modří přátele jsou extrémně silní,“ podotkl na středeční tiskové konference De Rooy. „V tomto spojení je jediná cesta, jak je porazit. Kamazy si také pomáhají vzájemně,“ doplnil Nizozemec.

Díky spojení financí může tým odjet už v dubnu na desetidenní testování do Maroka se třemi soutěžními a dvěma doprovodnými auty, nemusí tolik pracovat na repasování kamionu a mohou si předávat data, která v minulosti před sebou tajili. V sezoně je čeká testovací závod v Eindhovenu, před Dakarem se zúčastní testovací rallye v Maroku.

Důležitá bude hlavně vzájemná pomoc. Ta musí být rychlá. „Když bude mít Gerard (De Rooy) potíže, pomůžu mu já a naopak. A hlavně rychle, nesmíme ztrácet hodiny na trati,“ měl jasno Loprais. „Kdybych já sám se svým týmem zničil přední nápravu, tak končím, tým Iveco ne,“ pokračoval jezdec, který až do letoška spojil svoji kariéru s kamiony Tatra. Na posledním Dakaru ale startoval se speciálem DAF a nyní tak vyzkouší další značku.

Kdo ale bude týmová jednička, to se teprve uvidí. „Budeme reagovat podle vývoje, pojedeme podobnou taktiku jako Kamazy. Není to ale jen o technice, ale hlavně o lidech. Ta pomoc v případě potíží musí přijít za minuty. Gerard si to uvědomuje taky, letos tam zůstal a ztratil několik hodin,“ upozornil Loprais.

Jeho strýc Karel Loprais, šestinásobný vítěz Dakaru mezi kamiony, spolupráci vítá. „Je to v současné době nejlepší řešení, tým si musí pomoc na trati, vždyť se bojuje o sekundy, nemůže se čekat hodinu dvě, když je nějaký problém,“ prohlásil Karel Loprais. „Aleš už to říkal před závodem, že je třeba mít silný tým a teď ho mají,“ dodal.

Autoři: ,






Jste ve městě nová a nikoho neznáte?
Jste ve městě nová a nikoho neznáte?

Na eMimino.cz najdete maminky, které jsou na tom podobně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze