Angažování Lopraise oznámil tým na svých webových stránkách a píše, že si ho vybral v okamžiku, kdy se musel Dakaru vzdát kvůli zdravotním potížím původní pilot, David Vršecký. „Měli jsme v hledáčku několik jezdců. Martin Prokop dojel na Baja Aragon druhý, své si za volantem Phoenixe užil i Tomáš Ouředníček. Intenzivní jednání jsme vedli rovněž s Karlem Trněným,“ řekl manažer Buggyry Jan Kalivoda.
Nakonec pomohla náhoda. Loprais, který v září na svých stránkách ohlásil, že Dakar pojede se speciálem MAN, se zúčastnil jedné z testovacích akcí Buggyry. „Vedením týmu mi byla nabídnuta možnost svezení v poslední evoluci dakarské Tatry Phoenix. V té době Buggyra testovala na polygonu v Kopřivnici, což jsem měl kousek od domova,“ popisuje Loprais. „Pochopitelně mě to zajímalo, poslední zkušenost s tatrou jsem měl v roce 2014, kdy jsem testoval Fat Boye.“
A brzy došlo k dohodě. „Dostali jsme se do stádia, kdy k mému vstupu do týmu chyběl pomyslný krůček. Ten jsme nakonec společnými silami učinili. Je to pro mě velká výzva, protože spolu s Martinem Kolomým máme na výrazný úspěch,“ řekl Loprais, jehož nejlepším dakarským umístěním je třetí místo z roku 2007.
Stejně jako strýc Karel závodil s tatrou, poslední dva ročníky ale jel se speciály MAN a Iveco.
Teď se vrací ke kopřivnické značce a jeho spolujezdci budou při lednovém dobrodružství navigátor Jan Tománek a mechanik Jiří Stross.