Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Loprais dokončuje přípravy na Dakar, ale Vánoce si užije

Aleš Loprais | foto: iDNES.cz

18 2015
Závodní kamion už sice vypravil na dlouhou cestu přes moře do jižní Ameriky, přesto má Aleš Loprais stále plno práce.

„Blíží se konec roku a taky začátek Dakaru. Je s tím spojená spousta administrativy. Chystáme drobnosti, ladíme letenky nebo třeba doobjednávky paliva, protože se Dakar pojede novou trasou. A také chystáme oživení našeho speciálu – Tatry Queen, které dorazí nový motor. K tomu podnikatelské aktivity jako prodej tater a výroba energy drinků, práce je hodně,“ líčil Aleš Loprais.

Stihnete si v tom frmolu vůbec užít Vánoce?
Na ty se moc těším. Vánoce jsou pro mě čas na setkání s rodinou, těmi nejbližšími.

Jaký bude váš harmonogram ohledně dakarské rallye, kdy odlétáte?Odlétáme 29. prosince. Teď ještě musíme dobalit teplé věci, protože podle aktuálních informací z Bolívie jsou tam teploty kolem nuly. Takže paradoxně na Dakar musíme balit teplé oblečení.

Stal jste se součástí polotovárního týmu Petronas de Rooy, kde pojedete zároveň s Gerardem de Rooyem. Máte domluvenou nějakou týmovou strategii, nebo pojedete každý sám na sebe?
Uvidíme, jak se bude závod vyvíjet. Když se naskytne situace, kdy by jeden mohl pomoci druhému, tak to samozřejmě uděláme. Nemůžeme se ale oba zdržovat příliš. Budeme to řešit operativně. Nejdůležitější je, že oba máme v týmu vyrovnané role.

Kdo bude s vámi tentokrát v kabině?
Stejně jako předtím v tatře a v kamionu Man mám španělského navigátora a kamaráda Ferrana Marca Alcaynu. Mechanikem bude exmechanik Hanse Staceyho, který vyhrál Dakar v roce 2007, když my jsme byli třetí. Jmenuje se Bernard der Kinderen a je to sice nejstarší člen týmu, ale mentálně je pořád mladý, pohodový člověk. A k tomu má neuvěřitelné množství zkušeností.

Jaké byly vlastně ohlasy fanoušků na váš „přestup“ od tatry k jiné značce? Neodsoudili vás za zradu?
Jak kteří. Měl jsem sice i negativní ohlasy, ale to je přece v motosportu nebo třeba ve fotbale běžné. Ti, co mi přejí, tomu rozumí a ti, co mi nepřejí, ti mě nezajímají, zjednodušeně řečeno. Ano, vím, historie je krásná, můžeme se z ní učit, ale zároveň se musíme posouvat dále a myslet na budoucnost.

Kategorii kamionů na Dakaru léta vládnou kamazy. Máte tentokrát sílu na to je porazit?
Já jsem vlastně za ty kamazy rád, že tam jsou. Pro ostatní je to obrovská meta. Jejich tým je jedinečný, jsou to absolutní profesionálové a bez nich by to nebylo tak zajímavé. Dodávají tomu ten správný drive. Ale už jsme byli první v etapě, v historii se jiným podařilo porazit je i na Dakaru. Snad se to podaří znovu, i když je to pořád souboj Davida s Goliášem.

Mluvil jste o tom, že předěláváte váš tatrovácký speciál Queen. Zvažujete tedy návrat k tatře?
Na to, mluvit teď o návratu k tatře, je brzy. Queen předěláváme, dostala nové prvky a především dostane nový motor. Je možné, že ji projedu na menších závodech, možná na ní budu zaučovat nového pilota. Přece jen je to skvělé auto, které vyhrálo dvě etapy na Dakaru.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze