Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Loebova paráda. V novozélandské rallye už dotírá na vedoucího Ogiera

Sébastien Loeb při Novozélandské rallye | foto: AP

8 2010
Sébastien Loeb opět ukázal svou třídu. Obhájce titulu mistra světa vymazal ve druhé etapě Novozélandské rallye více než minutové manko a v průběžném pořadí se posunul na druhé místo s malou ztrátou na dalšího Francouze Sébastiena Ogiera, který jede rovněž se citroënem. Čech Martin Prokop je dvanáctý, v kategorii S-WRC mu dál patří třetí pozice.

"To byla asi moje nejlepší etapa v životě. Něco neskutečného," vykládal pak Loeb. "Jel jsem od startu neustále na sto procent, chtěl jsem odčinit ten včerejšek. Teď už je možné všechno," dodal.

V pátek totiž prožil Loeb černý den. Kvůli havárii a následným potížím s rozbitými dveřmi byl až sedmý a na vedoucího Pettera Solberga nabral ztrátu bezmála 80 sekund.

V sobotu ale šestinásobný světový šampion opět kraloval: vyhrál šest z osmi rychlostních zkoušek, za Ogierem má pouze pětivteřinový odstup a v neděli bude útočit na čtvrté vítězství v sezoně.

Vedoucí muž závodu dobře ví, že ho v nedělních čtyřech rychlostních zkouškách čeká pořádně těžká práce. "Je to nadějné, zatím jedeme velmi dobře, ale udržet vedení bude hodně náročné," podotkl Ogier.

Henning Solberg při Novozélandské rallye

Henning Solberg při Novozélandské rallye

Sébastien Ogier při Novozélandské rallye

Sébastien Ogier při Novozélandské rallye

Solberg klesl z prvního až na páté místo, třetí je už s více než půlminutovou ztrátou Fin Jari-Matti Latvala s fordem.

Prokopovi vyšla především jedenáctá zkouška, v níž byl ford jihlavského jezdce nejrychlejší ze všech vozů kategorie S-WRC. "Pro nás to byl dobrý den, protože vše šlo o hodně lépe než v pátek odpoledne. Mechanici ještě včera večer přišli na to, v čem byl problém: nefungovala nám úplně správně klapka plynu a kvůli tomu jsme měli o nějakých 400 otáček za minutu méně, což je u tohoto auta znát," uvedl v tiskové zprávě.

Musel ale bojovat s jiným problémem - prachem. "Před námi jel místní borec s produkční čtyřkolkou a my jsme startovali minutu za ním. Za tu dobu se ale místy nestačil prach rozptýlit," prohlásil Prokop.

Rallye Nový Zéland

Po 2. etapě: 1. Ogier, Ingrassia (Fr./Citroën C4) 3:05:40,4, 2. Loeb, Elena (Fr., Mon./Citroën C4) -5,3, 3. Latvala, Anttila (Fin./Ford Focus) -33,2, 4. Sordo, Martí (Šp./Citroën C4) -47,5, 5. P. Solberg, Mills (Nor.,
Brit/Citroën C4) -53,6, 6. Hirvonen, Lehtinen (Fin./Ford Focus) -1:00,2, ...12. Prokop, Tománek (ČR/Ford Fiesta S2000) -9:55,2.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze