Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Loeb vyhrál Jordánskou rallye a upevnil si vedení v čele mistrovství světa

Sébastien Loeb na trati Jordánské rallye | foto: AP

3 2010
Francouzský pilot Sébastien Loeb s vozem Citroën vyhrál Jordánskou rallye, třetí díl seriálu mistrovství světa. Upevnil si tak průběžné vedení. Loňský vicemistr světa a jeho dosud nejbližší pronásledovatel Mikko Hirvonen s fordem havaroval v páteční 2. etapě a na body nedosáhl.

Šestinásobný mistr světa Loeb rozjížděl Jordánskou rallye pomaleji, před dnešní závěrečnou etapou už měl ale půlminutový náskok na Fina Jariho-Mattiho Latvalu.

Na druhé pozici byl sice ještě v té době jezdec juniorského týmu Citroën Sébastien Ogier, ten ale na základě týmové režie přijel s předstihem na start první dnešní erzety a zkušenějšímu Loebovi čistil trať. S automatickou penalizací se propadl na šesté místo.

Také u Fordu zapracovala týmová režie. Hirvonen bez šance na přední umístění zase čistil kameny ze zrádných rychlostních zkoušek Latvalovi, jenž v závěrečný den rallye slavil pětadvacáté narozeniny. Ten však na Francouze potřebný čas nenajel a s mankem 35 sekund skončil druhý.

"Taktika je součástí závodu a je na týmech, jak s ní naloží. já jsem jen jezdec," prohlásil Loeb. Bronzový stupínek obsadil Nor Petter Solberg s více než
minutovou ztrátou.

"Celou dobu jsem musel jet na hraně, protože na mě Latvala neustále tlačil. Ale byla to dobrá rallye a ten náskok, co mám, je po startu do sezony slušný," dodal Loeb, jenž má v novém bodovacím systému 25 bodů náskok na Latvalu a 31 na Hirvonena.

Jediný český zástupce Martin Semerád měl s mitsubishi problémy už v pátek, kdy nedokončil etapu kvůli poškozenému diferenciálu. Hned v úvodní dnešní erzetě navíc havaroval a rallye pro něj skončila.

S utrženým předním kolem zablokoval na několik minut trať pro ostatní vozy startující až za ním. "Je to samozřejmě škoda, protože obrovské úsilí celého týmu přišlo nazmar. Na druhou stranu je třeba si uvědomit, že se jednalo o nejtěžší soutěž, kterou kdy Martin absolvoval. Zároveň je to první soutěž, kde ukázal, že dokáže držet krok s absolutní špičkou v kategorii produkčních vozů," uvedl jeho otec a manažer týmu Josef Semerád, jenž znovu vyšle devatenáctiletého jezdce do MS až v červenci ve Finsku.

Výsledky

1. Loeb, Elena (Fr., Mon./Citroën C4) 3:51:25,9, 2. Latvala, Anttila (Fin./Ford Focus) -35,8, 3. P. Solberg, Mills (Nor., Brit./Citroën C4) -1:11,8, 4. Sordo, Martí (Šp./Citroën C4) -1:49,3, 5. Wilson, Martin
(Brit./Ford Focus) -8:24,3, 6. Ogier, Ingrassia (Fr./Citroën C4) -10:26,4, ...Semerád, Ceplecha (ČR/Mitsubishi Lancer) nedokončil.

Průběžné pořadí MS (po 3 z 13 soutěží): 1. Loeb 68 b., 2. Latvala 43, 3. Hirvonen (Fin./Ford Focus) 37, 4. P. Solberg 35, 5. Ogier 33, 6. Sordo 24, ...13. Prokop (ČR/Ford Fiesta S2000) 2.

Pořadí týmů: 1. Citroën Racing 101, 2. Ford 87, 3. Citroën Junior Team 48, 4. Stobart-Ford 34, 5. Munchi's Ford 16.



Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze