Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Loeb vyhrál i druhou etapu Bulharské rallye a zvýšil svůj náskok v čele

Sébastien Loeb | foto: AP

10 2010
Francouzský jezde Sébastian Loeb s vozem citroën v druhé etapě Bulharské rallye navázal na své vítězství z páteční první části. Upevnil si tak průběžné vedení a svůj náskok před Španělem Danim Sordem zvýšil na čtyřicet sekund. Převahu citroënů ještě zvýraznili na dalších místech Nor Petter Solberg a Francouz Sébastien Ogier.

Pořadatelé museli ve druhé etapě z bezpečnostních důvodů zrušit sedmou rychlostní zkoušku, protože do jejího cílového prostoru se nahrnulo příliš mnoho diváků. Delegát FIA, který situaci monitoroval z vrtulníku, uvedl, že v seriálu mistrovství světa v automobilových soutěžích nebyl ještě nikdy zaznamenán tak velký zájem diváků. V Bulharsku se MS v rallye jede vůbec poprvé.

Šestinásobný mistr světa Loeb znovu ukázal, že je na asfaltovém povrchu neporazitelný. Ráno vyhrál první erzetu, ale pak jel víc na jistotu.

"Začalo to skvěle, bez jediné chyby. Ale pak jsem začal víc myslet na bezpečnost a trochu jsem vypadl z rytmu," řekl Loeb.

Toho využili jeho pronásledovatelé, šestou erzetu vyhrál Dani Sordo a po přestávce, zaviněné diváckou invazí, byl ve všech třech zbývajících zkouškách nejrychlejší Petter Solberg. Mistr světa z roku 2003 za volantem privátního citröenu se tak přiblížil Sordovi na méně než pět sekund.

Na čtvrté místo postoupil vítěz Portugalské rallye Francouz Sébastien Ogier. Černý den měly fordy, Finové Hirvonen i Latvala hodně ztratili v páté erzetě především vinou příliš tvrdých pneumatik. Kimi Räikkonen se z 26. místa po prvním dnu vyšplhal na čtrnácté, ale na Loeba ztrácí téměř třináct minut.

Bulharská rallye po 2. etapě:

1. Loeb, Elena (Fr., Mon./Citroën C4) 2:12:49,3, 2. Sordo, Marti (Šp./Citroën C4) -40,5, 3. P. Solberg, Patterson (Nor., Brit./Citroën C4) -45,2, 4. Ogier, Ingrassia (Fr./Citroën C4) -2:05, 5. Hirvonen, Lehtinen (Fin./Ford Focus) -2:50,4, 6. Latvala, Anttila (Fin./Ford Focus) -3:33,1.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze