Loeb vedl od první rychlostní zkoušky a španělského týmového kolegu Daniho Sorda na druhém místě porazil o 51,3 sekundy. Očekávaný úspěch Citröenu podtrhl třetí pozicí Loebův krajan Sébastien Ogier, který zaostal už o dvě a čtvrt minuty a v průběžném pořadí tak ztratil na lídra další body.
Český pilot Martin Prokop s Fordem Fiesta podlehl v těsném souboji o vítězství hodnocení S-WRC švédskému soupeři Patricku Sandellovi na Škodě Fabia. Úřadující juniorský mistr světa skončil druhý o 4,7 sekundy, celkově byl jedenáctý.
"Druhé místo samozřejmě není špatný výsledek, ale já jsem zklamaný. Do Německa jsme jeli vyhrát a to se nám nepodařilo. Do konce sezony ale stále ještě zbývá několik závodů a my svůj boj o titul nevzdáváme," uvedl na svém oficiálním webu Prokop, který je stále v průběžném hodnocení třetí.
Loeb má po deváté soutěži třináctidílného šampionátu v celkovém hodnocení náskok 58 bodů a může teoreticky slavit už za tři týdny v Japonsku. Pokud by tam šestatřicetiletý Alsasan vyhrál, musel by Ogier k udržení naděje na titul skončit nejhůře šestý.
"Je to skvělé, další vítězství, v Německu osmé. Kdybychom navíc dokázali získat titul už v Japonsku, mohli bychom jet do Alsaska s klidnou hlavou," přemýšlel už Loeb nad říjnovou Francouzskou rallye, která premiérově povede právě jeho rodným regionem.
Světovému šampionovi v jinak dokonalém víkendu vadila pouze rychlostní zkouška vedoucí přes tankodrom, s 48 km nejdelší v mistrovství světa. "Pokud bychom už nemuseli jezdit tím vojenským prostorem, bylo by to lepší. Takhle to není zábava pro jezdce ani diváky," dodal.
Nejlepším jezdcem jiné značky než Citroënu byl vítěz červencové Finské rallye Jari-Mati Latvala na fordu, jenž obsadil čtvrté místo se ztrátou 20 sekund na Ogiera. Další Fin a jeho kolega, vicemistr světa Mikko Hirvonen, rallye nedokončil kvůli technickým problémům.
Německá rallye1. Loeb, Elena (Fr., Mon./Citroën C4) 3:59:38,3, 2. Sordo, Vallejo (Šp./Citroën C4) -51,3, 3. Ogier, Ingrassia (Fr./Citroën C4) -2:13,3, 4. Latvala, Anttila (Fin./Ford Focus) -2:33,9, 5. P. Solberg, Patterson (Nor., Brit./Citroën C4) -6:47,7, 6. Wilson, Martin (Brit./Ford Focus) -8:46,7, 7. Raikkönen, Lindström (Fin./Citroën C4) -8:50,5, 8. Kasímí, Orr (SAE, Brit./Ford Focus) -17:36,5, 9. Van Eldik, Buysmans (Niz./Subaru Impreza) -17:53,0, 10. Sandell, Axelsson (Švéd./Škoda Fabia) -17:58,8, 11. Prokop, Tománek (ČR/Ford Fiesta) -18:03,5, ...39. Liška, Dufek -57:16,1, 48. Kurka, Müller (oba ČR/Mitsubishi Lancer Evo X) -73:00,3.
|