Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Loeb má v Japonsku první šanci pojistit si další mistrovský titul

Bude Sebastien Loeb po víkendu už sedminásobným mistrem světa? | foto: AP

8 2010
Král světové rallye Sébastien Loeb z Francie si může během nadcházejícího víkendu v předstihu zajistit obhajobu titulu mistra světa a tím pádem už svůj sedmý triumf.

Před desátým dílem světového šampionátu, kterým bude Japonská rallye, má tovární jednička Citroënu v průběžném pořadí seriálu náskok 58 bodů na druhého Sébastiena Ogiera, krajana a současného týmového kolegu.

"Obhajoba je ještě daleko. Rallye Japonsko má stejně jako každá jiná rallye v programu mistrovství svá specifika. A o Japonsku to platí dvojnásob. Rychlostní zkoušky jsou zapletené tak, že člověk za volantem nemůže povolit. Věřím ale, že nám to půjde," uvedl Loeb v tiskové zprávě týmu.

Šestatřicetiletý pilot v Japonsku triumfoval v roce 2006 a již dvakrát zde slavil zisk mistrovského titulu. Letos se tak ale podle mnohých odborníků nestane, a to nejen proto, že zvýšit náskok na nedostižných 75 bodů bude těžké. Světový šampionát po Japonsku pokračuje ve Francii a co by pro Loeba mohlo být lepší než korunovace před vlastními fanoušky?

"Od začátku pracujeme tak, abychom získávali ty nejlepší možné výsledky. Abych byl šampionem už v Japonsku, to nezáleží ani tak na mně, ale na postavení mých pronásledovatelů. Nechme to na sportu," uvedl Loeb, jenž k celkovému titulu potřebuje vyhrát a zároveň jeho pronásledovatelé nesmějí skončit lépe než na šestém nebo sedmém místě.

Bez ohledu na to jsou hlavními favority šotolinové rallye finští jezdci Mikko Hirvonen a Jari-Matti Latvala, kteří se budou snažit navázat na výhry zástupců továrního týmu Ford respektive Hirvonena v letech 2007 a 2008, kdy se v Japonsku MS jelo naposledy.

"Když se zde jelo naposledy, docela jsem si to užíval. Uvidíme, jak se to v Japonsku od té doby změnilo. Sice se zde jezdilo dříve, ale nemyslím si, že to bude rozdíl," uvedl Hirvonen, který předešlou šotolinovou rallye doma ve Finsku po havárii nedokončil. "Chvíli mi bude trvat, než se dostanu do správného rytmu. Ale neměl by to být problém," dodal třicetiletý Seveřan.

Zastoupení na startu bude mít i český motorsport v podobě Martina Prokopa, který by se v Japonsku rád přiblížil titulu mistra světa v kategorii S-WRC. Jihlavský pilot si desátý díl MS do svého programu zařadil dodatečně zejména proto, že v Japonsku bude podstatně slabší konkurence než v Anglii, kde měl o body jet původně. Vedle něj jsou z elity přihlášeni jen Fin Jari Ketomaa a Bernardo Sousa z Portugalska.

Rallye s novým centrem v Sapporu bude zahájena ve čtvrtek diváckou rychlostní zkouškou, kterou pojedou posádky hned dvakrát. Celkem je pro startující připraveno 26 měřených testů o celkové délce 303,54 km.

Průběžné pořadí MS (po 9 z 13 soutěží):

1. Loeb (Fr./Citroën C4) 191, 2. Ogier (Fr./Citroën C4) 133, 3. Latvala (Fin./Ford Focus) 117, 4. P. Solberg (Nor./Citroën C4) 100, 5. Sordo (Šp./Citroën C4) 95, 6. Hirvonen (Fin./Ford Focus) 86, ...18. Prokop
(ČR/Ford Fiesta) 2.
Pořadí týmů: 1. Citroën Racing 308 b., 2. Ford 222, 3. Citroën Junior Team 168, 4. Stobart-Ford 118, 5. Munchi's Ford 40.
Pořadí S-WRC (po 7 z 10 soutěží): 1. Pons (Šp./Ford Fiesta) 96, 2. Andersson (Švéd./Škoda Fabia) 83, 3. Prokop 78.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze