Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Liška míří potřetí do Walesu

4 2003
Plzeň - Klikaté šotolinové cesty vinoucí se lesy jižního Walesu Milan Liška zná. Věhlasnou Britskou Rallye už po nich jel dvakrát. Jednou neúspěšně, podruhé už projel cílem. Teď se na stejné cestičky, na kterých se od pátku do neděle uskuteční závěrečný díl mistrovství světa v automobilových soutěžích, vydá pětačtyřicetiletý plzeňský pilot potřetí v kariéře. Pojede se zlínským spolujezdcem Jaroslavem Jugasem. Za soutěžní náčiní si vybrali vůz Proton Perth EVO VII upravený pro skupinu N.

"Nedávám si žádné převratné cíle, hlavní bude projet cílovou rampou. Rallye se jede celá po šotolinových cestách a to mám rád už od dob, kdy jsem se věnoval podnikům typu off road. Pokud budu zhruba v polovině startovního pole, tak budu spokojený," uvedl Milan Liška.

Ten se na trať vydá s vozem Proton Perth EVO VII upraveným podle předpisů pro skupinu N. "Auto prošlo před cestou na Ostrovy důkladnou repasí. Čeká nás náročný podnik, a tak jsme nechtěli nechat nic náhodě," řekl Liška. Navigovat jej bude zlínský spolujezdec Jaroslav Jugas, se kterým startuje pravidelně druhou sezonu.

Liškův soukromý tým Klub Fox Racing cestoval do Walesu na etapy. První se vydala na cestu posádka, neboť už od pondělí projíždí tratě rychlostních zkoušek. V úterý na Ostrovy zamířili mechanici se soutěžním vozem a zbývající část výpravy odcestuje ve středu po ránu.

"Servisní tým povede můj týmový kolega, domažlický soutěžák Marcel Tuček. K ruce bude mít pět mechaniků. Marcel má dost zkušeností z rallye, ale ve Walesu bude poprvé. Ovšem to nemá vliv, rallye jsou si všude podobné a on dobře ví, co má dělat," sdělil Liška.

Velšská rallye je vyhlášená, z pohledu člověka žijícího na kontinetu, nepřízní počasí. Nebývá tady nouze o vytrvaký déšť, silný vítr a mlhy. Liška všechno dohromady zažil  při druhém startu v roce 2000. Tehdy se nad jihem Walesu doslova čerti ženili.

"Cesty byly důkladně rozmáčené, vylézaly velké kameny z podkladů silnic a hrozilo proražení pneumatik. Takové počasí bych si letos rozhodně nepřál. Pršet může, ale jen tak, aby se neprášilo. Pneumatik si vezeme dost, různé dezény směsy, výběr budu mít dostatečný," vysvětlil jezdec.

Závěrečný díl letošního seriálu mistrovství světa v automobilových soutěžích zdobí několik proslulých rychlostních zkoušek. Liška si vybavuje především test zvaný Resolfen. Má přes třiačtyřicet kilometrů.

"Naposledy jsem ho jel zhruba dvatřicet minut. Na chvíli jsem si neodpočinul. Zatáčka střídala zatáčku, chvíli do kopce, pak serpentinami dolů. Po projetí cílem jsem toho měl plné zuby, ale měl jsem také dobrý pocit, že jsem erzetu zdolal," vzpomínal Milan Liška.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze