Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Letošní Monte Carlo bude historicky obsazené, tvrdí Kopecký

Škoda Fabia S2000: Jan Kopecký - Jan Kopecký a jeho Škoda Fabia S2000 na Rallye Monte Carlo. | foto: Reuters

13 2010
Na start závodu se Jan Kopecký se svým spolujezdcem Petrem Starým postaví za více než měsíc, což je v rallye dost dlouhá doba. Už minulý týden ale absolvovali testovací jízdy přímo ve Francii a další následují. I tento moment ukazuje na důležitost, jakou jezdec a jeho tým přikládají úspěchu v prvním podniku příštího roku. Tím totiž nebude žádný jiný závod než slavná Rally Monte Carlo.

"Je to prestižní záležitost a zatím to vypadá na skvěle obsazený závod, ve kterém budeme chtít potvrdit, že škodovka patří do světové špičky," říká osmadvacetiletý závodník.

Startovní pole vypadá opravdu zajímavě. Sledujete, kdo v něm figuruje?
Určitě a letošní ročník bude mít doslova historické obsazení. Zatím tam je skoro čtyřicet aut specifikace nejvyšší třídy S2000, to se ještě nikde nesešlo. K tomu i zajímavá jména známá i z mistrovství světa.

A mezi nimi vůz týmu, který obhajuje první dvě místa v celkovém pořadí Intercontinental Rally Challenge, jehož je Rally Monte Carlo i letos součástí. Jaké jsou cíle pro letošní rok?
Musí být zase vysoké jak v celkovém pořadí, tak v Monte Carlu. Auto je rychlé a spolehlivé, takže nízké ani nemohou být. Chceme být v nejlepší pětce. Bude to určitě hodně vyrovnané, takže nesmíme udělat ani tu nejmenší chybu.

Proto už tak brzy před závodem testujete přímo ve Francii?
Monte Carlo je rally náročná a záludná, dopředu nevíte, na čem pojedete. Teď se jezdí na sněhu, ale za měsíc může být všechno jinak, i když se jede také v Alpách, kde sníh bude. Každopádně je to pro mě hodně užitečné, máme možnost si vše odzkoušet, zkusit pneumatiky, což je dost velké specifikum.

Jak se vám zamlouvá zimní ježdění a závodění?
Nevadí mi, i když Monte Carlo je se zimou nevyzpytatelné. Pravé zimní závodění- to jsou hlavně Finsko a Švédsko.

Rally Monte Carlo je prvním podnikem nového ročníku Intercontinental Rally Challenge, ve kterém jste loni skončil druhý a váš kolega z týmu Škoda Motorsport Juho Hänninen celý seriál vyhrál. Jak bude programově vypadat sezona, ve které budete tyto úspěchy obhajovat?
Zatím se ještě program po Monte Carlu do detailu neřešil, přijde to asi až po jeho skončení.

Letos jste jezdil také italský šampionát, kde jste skončil třetí. Co v příštím roce?
To je něco podobného, navíc šampionát startuje až v dubnu.

Překvapíte v nové sezoně konkurenci nějakým zlepšením vašich vozů?
Snažíme se samozřejmě o co nejlepší nastavení, ale v minulých letech se nám podařilo dát auto do výborné kondice, měli bychom z toho těžit i příští rok.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze