Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Legendární 24 hodin Le Mans vyhrál tým Audi. Charouz byl druhý, Enge třetí

Romain Dumas za volantem audi při závodě24 hodin v Le Mans | foto: ČTK

13 2010
Slavný automobilový závod 24 hodin v Le Mans skončil trojnásobným úspěchem vozů Audi. Z prvenství se radovala francouzsko-německá posádka Romain Dumas, Timo Bernhard, Mike Rockenfeller.

Stanovili přitom nový rekord v ujeté vzdálenosti, když zkompletovali 397 kol. Debaklem skončil závod pro obhájce prvenství tým Peugeot. Žádný z jeho čtyř vozů v hlavní kategorii LMP1 maraton na francouzském okruhu La Sarthe nedokončil.

Ze dvou českých účastníků skončil v absolutním hodnocení sedmý Jan Charouz, startující v barvách týmu OAK Racing s vozem Pescarolo-Judd. S francouzskými týmovými kolegy Matthieuem Lahayem a Guillaumem Moreauem skončili druzí ve slabší kategorii prototypů LMP2.

"Jsem rád, že jsem si mohl dojít pro pohár na pódium, ale mnohem víc se mi líbil ten velký. Takže příště musím čtyřiadvacetihodinovku vyhrát v celkovém pořadí," usmíval se Charouz po závodě. Zkušební jezdec Renaultu byl před rokem členem posádky továrního týmu Aston Martin, která v absolutním pořadí skončila čtvrtá.

Vítězná posádka vozu Audi po závodě 24 hodin Le Mans. Zleva: Mike Rockenfeller z Německa, Francouz Romain Dumas, Timo Bernhard (Německo) a týmový manažer Dr. Wolfgang UllrichRituál se stříkáním šampaňského nesměl chybět ani v závodě 24 hodin Le MansTimo Bernhard se raduje se svým audi z vítězství v závodě 24 hodin Le Mans

"Byla to skvělá zkušenost a já jsem rád, že jsem mohl pomoci k prodloužení série umístění týmu na stupních vítězů ve třídě LMP2," dodal Charouz.

Tomáš Enge spolu s Nizozemcem Peterem Koxem a Dánem Christofferem Nygaardem z týmu Young Driver AMR vybojovali s vozem Aston Martin třetí místo v kategorii GT1. Po startu z pole position jejich šance na lepší umístění zhatily dvě prasklé poloosy. Jednu museli mechanici vyměnit na začátku závodu, druhou na konci.

"Stupně vítězů jsou v Le Mans vždycky pěkné, i když výsledek není takový, jaký jsme si přáli a na jaký jsme měli. Vítězství pro nás určitě nebylo nedosažitelné. Splnilo se to, co jsem předesílal před závodem: že vyhraje ten, kdo bude mít nejméně problémů. Vyhrál vůz, který byl papírově spíš pomalejší, ale jel konstantně a neztratil zbytečně čas v boxech," řekl Enge.

Výsledky vytrvalostního

automobilového závodu 24 hodin Le Mans

1. Dumas, Bernhard, Rockenfeller (Fr., Něm., Něm./Audi R15) 397 kol, 2. Treluyer, Fassler, Lotterer (Fr., Švýc., Něm./Audi R15) -1 kolo, 3. Kristensen, McNish, Capello (Dán., Brit., It./Audi R15) -3 kola, ...7. Charouz, Lahaye, Moreau (ČR, Fr., Fr./Pescarolo-Judd) -36 kol, 22. Enge, Kox, Nygaard (ČR, Niz., Dán./Aston Martin DBR9) -86 kol.

LMP2: 1. Leventis, Watts, Kane (Brit./HPD ARX.01) 367 kol, 2. Charouz, Lahaye, Moreau -6 kol.

LMGT1: 1. Gardel, Berville, Canal (Švýc., Fr., Fr./Saleen S7R) 331 kol, ...3. Enge, Kox, Nygaard -20 kol.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze