Za jedinou sezonu u stáje Williams podle respektovaného portálu Autoweek jeho otec zaplatí minimálně 25 milionů dolarů, jiné zdroje říkají, že to je o 10 milionů víc.
A za deset let, co Kanaďan Stroll závodí, už prý do něj napumpoval 80 milionů dolarů, tedy dvě miliardy korun! „Kdyby na to přišlo, tak mu otec koupí celý tým formule 1,“ říkal na podzim Jacques Villeneuve, zatím poslední Kanaďan v F1.
„Peníze jsou v motorsportu tím nejdůležitějším a já jsem rád, že mi táta pomáhá. Ale myslím, že jsem do F1 nepřišel díky financím, ale protože jsem vyhrál všechny v šampionáty, ve kterých jsem za poslední tři roky závodil,“ namítá Lance Stroll.
Teď k tomu rodinnému jmění. Jeho otcem je jistý Lawrence Stroll, miliardář, kterého magazín Forbes před pár dny označil za 782. nejbohatšího muže světa. Vlastní módní značky Tommy Hilfinger či Ralph Lauren.
Jeho majetek se odhaduje na 2,6 miliardy dolarů, takže i když do synovy kariéry nasypal 80 milionů dolarů, je to nicotná část - procentuálně stejná jako by Čech, který má bydlení a úspory v hodnotě tří milionů korun, investoval do dítěte 90 tisíc.
Villeneuve navíc přidává: „Lidi mají často pocit, že když máte peníze, tak nemůžete mít talent. Ale ty dvě věci nejsou propojené. Peníze vám dávají příležitost a je na vás, jak s ní naložíte. Lance talent má. Jenže bojím se jedné věci: v 18 letech je na F1 příliš mladý. To, co Williams teď dělá, je absolutní šílenství. Stroll má divoký jezdecký styl a může být nebezpečný.“ Už v testech měl Stroll nehodu, po které Williams ztratil celý testovací den.
Jenže penězům, které stáji přinesl, odolat nešlo. Bylo by však vskutku nefér tvrdit, že je Stroll jezdecký neumětel. Vyhrál italskou sérii F4, novozélandský šampionát, loni s velkým náskokem triumfoval v F3.
Ovšem peníze mu leccos ulehčily. Jeho otec klidně koupil v F3 celý tým, přivedl špičkového inženýra z Ferrari, aby jeho syn byl jasnou jedničkou, a zlepšoval se. Zaplatil stáji Williams supermoderní simulátor, který ovšem nepoužívali jezdci z F1, protože byl kvůli Strollovi nastavený na F3.
A když bylo loni v létě jasné, že Williams potřebuje nového jezdce, učinil další krok k růstu. Najal u Williamsu dvacet mechaniků, od Mercedesu vzal pětici inženýrů přes motory a s dva roky starým monopostem - s tím se dle pravidel může testovat - objížděli světové okruhy, aby si syn zvykl na jízdu v F1!
I proto je - co se počtu najetých kilometrů týče - jedním z nejlépe připravených nováčků za poslední roky, navzdory tomu, že přeskočil sérii GP2, obvyklou to „přípravku“ jezdců F1.
Jak se ukáže v Melbourne? Jako talent, či jako „profesionální“ syn?