"Ve smlouvě nic takového není. Kvůli tomu jsem v hlavním závodě nemohl bojovat o bronz, startoval jsem z horší pozice," štvalo dvacetiletého pilota. "Přitom na tiskovce říkali, že mi jde o body, a teď mě o ně připravují." Se svým manažerem Matějovským se poradí, jak dál.
"Když se to nezmění, končím." Martin Pouva, mluvčí Buggyry, tvrdí: "Adam je výborný, ale dělá mu problémy jezdit pro tým. Když dostal pokyn, aby oba piloty pustil, udělal to demonstrativně až v posledním kole na cílové rovince."
Týmovou režii vysvětluje Pouva tím, že Lacko je angažován jen na tři závody seriálu, zatímco Körber s Vršeckým jedou celý - a body tudíž potřebují do konečného pořadí.
Ani sobota nebyla pro Lacka idylická. V kvalifikaci mu sice naměřili nejrychlejší kolo, ale když zaútočil na druhé místo, vypověděly mu službu brzdy. Vyletěl do svodidel.
"Najednou jsem cítil, že se mi propadá brzdový pedál. Auto bylo neovladatelné, pustil jsem volant a chytil se sedačky," vylíčil Lacko.
Čtyři zatáčky před cílem přesekl brzdovou hadičku ostrý předmět. "Na trati byl nějaký binec. Auto se rozbilo a mě ještě dnes bolí žebra," hlásil ze svého sídla v Monaku.
Když se marně pokoušel brzdit, tachometr ukazoval 160 km/h. Záchytná zóna 5,5tunový kolos zpomalila. "Náraz přišel asi v devadesátce, přetížení bylo 3,5 g, tedy jako ve stíhačce," vydechl Lacko.
Pro něj je květen měsícem nehod. Jeho BMW při mistrovství světa cestovních vozů ve Francii tvrdě sestřelili dva soupeři, v Mostě s mercedesem udělal hodiny a skončil mimo trať. "Pršelo a my měli gumy na sucho. Jak vůz tahali z kačírku, urvali předek." Série tří karambolů Lacka neděsí. "Co člověk nadělá."