V letošních závodech seriálu mistrovství Evropy tahačů na okruzích skončil Adam Lacko z Frenštátu pod Radhoštěm osmkrát na stupních vítězů. Jezdec stáje MKR Technology skončil třikrát první, pětkrát si dojel pro stříbrný věnec. Na obhajobu celkového třetího místa z loňské sezony to však nestačilo – Lacko letos obsadil šestou příčku.
"Je jasně patrné, že v souhrnu se nám sezona nevydařila. Doprovázela nás neskutečná smůla. I kdyby nám ale přálo více štěstí, konkurence letos byla hodně silná," přiznal šéf týmu Mario Kress.
"Máme za sebou nejtěžší sezonu v historii, ale i tak se našlo několik momentů, které ukázaly, jak velcí dokážeme být bojovníci a že umíme fungovat jako tým." Šampionát vyhrál potřetí v řadě německý jezdec Jochen Hahn.
"Jochenovi moc blahopřejeme, ale nechtělo by to už změnu?" konstatoval Adam Lacko, kterému se letos nejvíce dařilo na podniku ve španělské Navaře. Naopak smůlu měl v ruském Smolensku, kde měl vážnou nehodu. Jeho stájový kolega markus Bösiger havaroval v belgickém Zolderu.
"Je šílené, že v obou případech jsme tam byli jen my a kolegové z týmu Oxxo. Naše tahače vždy dopadly hrozně, vypadaly jako šrot, ale naštěstí se nikdy nikomu nic nestalo," řekl Kress.
"Tým mechaniků ale vše dokázal dát do pořádku a společně jsme se vždy dokázali zvednout a bojovat dál," podotkl Lacko, který se letos postaral o jeden historický moment. Jako první nešpanělský jezdec se stal celkovým vítězem populárního Španělského poháru, v němž za sebou nechal dlouholetého suveréna Antonia Albaceteho.
"Je to velký úspěch. Dosud se nic podobného nikomu nepodařilo. Španělského poháru jsem se účastnil již šestkrát a po pěti druhých místech jsem konečně dosáhl na zlato," radoval se Lacko.
Španělský pohár je soubor osmi závodů jedoucích se letos na okruhu v Navaře a v Jaramě. Účastní se ho nejen někteří piloti evropského šampionátu, ale především španělští jezdci. V uplynulých letech pohár nepoznal jiného vítěze než Antonia Albaceteho, letos španělského miláčka pokořil Adam Lacko.
"Atmosféra na závodech ve Španělsku patří k těm nejlepším. Moc rád tam závodím. Lidé to opravdu hodně prožívají, fandí, skandují, rádi se s vámi fotí. Tolik autogramů jako tam nerozdám nikde jinde," líčil Lacko a připomněl, že třeba v Jaramě nikdy nechybí skupinka fanoušků, která jako fandící prostředek používá řev motorové pily.
"Řetězy na nich nejsou. Jde jen o ten typický zvuk. Neumím si představit, že by tam nebyli. Patří to k tomu," poznamenal Lacko. "V příští sezoně bychom rádi dohnali náskok konkurence ve vývoji a udělali tak šampionát zajímavější," dodal Mario Kress.