Velkou roli v úvodním dvouzávodu Česká pojišťovna Škoda Octavia Cupu hrálo počasí. Zatímco dny před závodem svítilo slunce, v noci před startem pokropila brněnskou trať vydatná sprška. Trať ale stačila před krátkým závodem oschnout a octavie na ní vyrazily se suchým obutím. Nejrychlejší muž z tréninku Ivan Vršinký se hned po startu propadl a kupředu se hnali Jupa, Lacko, Rosina junior, Brejla a také Dostál. Lacka už po úvodním okruhu zastavila porucha spojky. Dostál se probojoval až na první místo, za ním cílem projeli Rosina a Gottwald.
Jenže přišel první zásah rozhodčích. Komisaři totiž konstatovali, že výfukové potrubí Dostálova vozu neodpovídá předpisům a tudíž je jezdec diskvalifikován. V hlavním závodě bude navíc stát v poslední řadě. Výhra tak připadla Rosinovi a na třetí místo se posunul Brejla.
Počasí ale neřeklo poslední slovo. Po startu hlavního závodu byl v čele Rosina a celému startovnímu poli ujížděl. Ovšem pak se obloha nad Masarykovým okruhem zatáhla a začalo pršet. Přišel další zásah komisařů, kteří vyvěsili červené vlajky a závod přerušili. Jenže mezitím přestalo pršet, a tak se piloti vydali do zbývajících 11 kol zase na suchých pneumatikách.
Při opakovém startu se dopředu hnal opět Rosina, ale přišel opět zásah rozhodčích. Ti usoudili, že se Rosina pohnul na startovní čáře kupředu dříve než měl a dostal trest - průjezd uličkou v boxech. To znamenalo propadl z prvního na 11. místo. "Hýbnutí na startu nebylo tak výrazné. Sice jsme se pohnul, ale hned jsem zabrzdil, a tak jsem spíše ztratil než získal. Ale trest jsem dostal," posteskl si Štefan Rosina.
Na první místo se tak dostal Adam Lacko a zůstal na něm až do cíle. "Po dopoledním problému se spojkou jsem moc dobrou náladu neměl. Ale teď jsem si to vynahradil. Až na to zastavení v dešti to byl dobrý závod. Místo zastavení závodu ale mohl vyjet na trať jen safety car. Měl jsem výhodu v tom, že jsem neměl žádné závaží. Škoda Štefanovy penalizace, mohli jsme si spolu dobře zazávodit," prohlásil Adam Lacko.
Druhé místo si v hlavním klání vybojoval Jiří Jupa. Jeho octavia byla ale poznamenána řadou soubojů, nesla stopy po gumách a náraznících soupeřů. "Tak otlučený jsem už dlouho nebyl. Tolik ran jsem ještě v kariéře nikdy nedostal," stěžoval si Jiří Jupa.
Zatímco Lackovi se přerušení závodu příliš nezamlouvalo, třetí pilot v cíli Václav Brejla si rozhodnutí pochvaloval. "Komisaři ukázali, že jsou soudní. Přivítal jsem zastavení závodu, vždyť mám zodpovědnost na firmu a za rodinu. Ovšem vůbec se mně nelíbilo závaží. Handicap pětadvaceti kilogramů byl příliš znát. Především do kopce před cílovou rovinou mně to moc nejelo," konstatoval Václav Brejla.
Podle neoficiálního součtu bodů je v čele průběžné klasifikace Brejla (46 bodů), před Rosinou (43) a Doškem (40), následují Jupa (36), Lacko (35) a Bohuslav (34).