Alonsovi se podařilo závěrečném pokusem překonat do té doby vedoucího týmového kolegu. Ačkoli jel na tvrdých gumách.
Málokdo pochybuje o tom, že Hamilton by byl lepší. Stejně jako v předchozích dvou částech kvalifikace. Stejně jako do té doby v poslední fázi. A navíc měl měkké, více přilnavé a tudíž rychlejší pneumatiky.
"Nevím, proč jsem musel čekat," řekl k tomu Hamilton. "Zeptejte se týmu."
"Já jen řídím auto a o ničem nerozhoduji. Postupoval se podle pokynů týmu. Ten vždy rozhoduje, kdy se mám rozjet," pokračoval ve stejném tónu na tiskové konferenci Alonso.
"Ne. Nejsem naštvaný," dodal Hamilton. "Mám vynikající auto a dobrou pozici pro závod."
"Je mi Lewise líto. Přišel o možnost získat pole position. Ale já jen dělal, co mi řekli. Vaše úvahy o tom, že jsem ho schválně nechal čekat, jsou chybné," opakoval stále mistr světa Alonso a dodal, že tým mu chtěl dát prostor za Ferrari Räikkönena, aby nevyjel na dráhu hned za ním.
Šéf stáje Ron Dennis uvedl v rozhovoru pro britskou televizi ITV: "Vyřešíme si to uvnitř týmu. Promluvíme si o tom."
O tom, že situace se bude asi řešit uvnitř týmu a nebude to příjemný rozhovor, vypovídá i fakt, že v tiskovém prohlášení týmu Vodafone McLaren-Mercedes není o tom, že Hamilton nestihl závěrečné letmé kolo, ani zmínka.
Pokud je něco na spekulacích, že Alonso zadržel mladšího týmového kolegu schválně, může očekávat, že Dennis z toho vyvodí patřičné následky. Navázal by tak na svého předchůdce na trůnu Schumachera, který nikdy k podobným úskokům neměl daleko.
Třetí čas si zajistil Němec Heidfeld s vozem BMW-Sauber, který tak odsunul Kimiho Räikönena s Ferrari. Stáji z Maranella se na Hungaroringu vůbec nedaří. Pomalé trati rudým strojům vůbec nesedí, což potvrdilo už letošní Monako.
Felipe Massa začne kvůli drobným technickým problémům až čtrnáctý, což se na dráze, kde předjíždění není nic snadného ani častého, velkým problémem.
Pátým časem potvrdil skvělé výkony z tréninků Nico Rosberg z Williamsu, vedle něj bude stát ve třetí řadě Ralf Schumacher, který je od Velké ceny Anglie lepším pilotem Toyoty.
První část kvalifikace (15 minut, jezdci jedou s minimem paliva, 6 nejpomalejších nepostupuje)
V úvodu první části souboje o místa na startu vylétl nahoru Kovalainen s Renaultem, ale dlouho mu nejlepší čas nepatřil. Vzápětí ho překonal Lewis Hamilton a to rovnou v té době nejrychlejším časem víkendu.
Obě ferrari i Alonso na Hamiltona zatím nestačili. Tři minuty před koncem zamířila většina startovního pole k mechanikům pro nové pneumatiky, aby se pokusila udržet v nejrychlejší šestnáctce.
Na postup jednoznačně neměli oba jezdci Spykeru, pomalejší byl podle očekávání nováček v oranžovém overallu Jamamoto, který se zlobil na Fisichellu, který ho v závěrečném rychlém kole zbrzdil. Vypadli i Vettel s vozem Toro Rosso a Sató ze Super Aguri, který nevyužil potenciálu svého stroje a chybou v poslední zatáčce posledního letmého kola se připravil o postup. Jeho týmový kolega Davidson pohodlně postoupil.
Tréninkové časy potvrdili piloti Hondy. Ani jeden z nejpomalejší šestice neunikl. I když Buttonovi chybělo pouze sedm tisícin vteřiny na posledního postupujícího Liuzziho.
Druhá část kvalifikace (15 minut, jezdci jedou s minimem paliva, 6 nejpomalejších nepostupuje)
Skvělý čas zajel Trulli s Toyotou, ale brzo patřily první pozice jezdcům McLarenu a Ferrari. Nejlepší výkon zůstal na kontě Hamiltona. Z elitní čtveřice se trápil jen Felipe Massa, který zůstal stát v pit lane po odjezdu od mechaniků.
Mechanici museli Brazilcův monopost zatlačit zpátky na stání a napravit jeho chybu. Třetí jezdec šampionátu vyrazil na dráhu s pouhými dvěma pokusy na postup mezi nejlepší. První jízda mu nevyšla a u Ferrari měli nervy do posledních vteřin. A oprávněně - Felipe Massa se nedokázal vtěsnat mezi deset nejlepších a závěrečné letmé kolo ani nedokončil. Odstartuje čtrnáctý.
Dalším překvapením byl kromě nepostupu Massy i neúspěch až do kvalifikace velmi rychlého Kovalainenas Renaultem. Fin začne z dvanáctého místa.
Jinak vše proběhlo podle předpokladů. Na elitní desítku neměli Liuzzi z Toro Rosso, Davidson ze Super Aguri, Wurz z Williamsu a Coulthard z Red Bullu. Těsně a na poslední chvíli se do finále protáhl Polák Kubica, který zatím na týmového kolegu Heidfelda na Hungaroringu nestačí.
Třetí část kvalifikace (15 minut, jezdci jedou s palivem pro závod)
Už po přezouvání pneumatik v prostřední části bylo jasnél, že boj o pole position se smrskl na duel jezdců McLarenu. Hamilton řádil na měkkých gumách, zatímco Fernando Alonso zůstal i pro poslední let kolo na tvrdé směsi.
Mladík Hamilton měl smůlu. Tým ho z poslední výměny pneumatik propustil o pár vteřin později a nestihl závěrečný pokus. Pole position tak spadlo do klína mistru světa Alonsovi, který i na tvrdcýh gumách překonal předchozí Hamiltonův čas. I když jen o 107 tisícin vteřiny.
Kvalifikace GP Maďarska F1:
1. Alonso (Šp./McLaren) 1:19,674, 2. Hamilton (Brit./McLaren) 1:19,781, 3. Heidfeld (Něm./BMW-Sauber) 1:20,259, 4. Räikkönen (Fin./Ferrari) 1:20,410, 5. Rosberg (Něm./Williams-Toyota) 1:20,632, 6. Schumacher (Něm./Toyota) 1:20,714, 7. Kubica (Pol./BMW-Sauber) 1:20,876, 8. Fisichella (It./Renault) 1:21,079, 9. Trulli (It./Toyota) 1:21,206, 10. Webber (Austr./Red Bull) 1:21,256.