Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Hanika skončil ve španělské kvalifikaci šestý, Kornfeil byl dvanáctý

Jakub Kornfeil během kvalifikace na VC Španělska | foto: Drive M7 SIC Racing Team

2 2015
Karel Hanika odstartuje do Velké ceny Španělska silničních motocyklů z druhé řady. V kvalifikaci třídy Moto3 zajel na okruhu v Jerezu šestý čas, Jakub Kornfeil byl dvanáctý. Karel Abraham skončil v MotoGP dvacátý a pojede ze sedmé řady.

Devatenáctiletý Hanika byl šestý i v kvalifikaci na předchozí Velkou cenu Argentiny, v tamním závodu pak obsadil sedmé místo. Teď za nejrychlejším Fabiem Quartararem z Francie zaostal o 407 tisícin sekundy.

„Jsem za druhou řadu rád, není to špatné, ale myslím, že to mohlo být i lepší, protože mám celý víkend velmi dobré tempo. Byl jsem jedním z mála jezdců, kteří svůj nejlepší čas zajeli sami (bez kontaktu se soupeři), to je pro zítřek velmi důležité,“ uvedl Hanika ve zprávě týmu Red Bull KTM Ajo.

Kvalifikace pro něj ale skončila nešťastně, v posledním kole měl nepříjemný pád po takzvaném highsideru. „Byl to docela těžký pád, naštěstí jsem v pořádku. Bolí mě rameno a pravá noha, ale pro zítřek to není nic vážného,“ řekl český talent. S kvalifikací byl spokojený i Kornfeil. „Jde vidět, že jsme v porovnání s minulými závody udělali velký pokrok. Nyní skutečně máme výchozí pozici na to, abychom se poprali o dost bodů,“ uvedl.

Abraham v královské kubatuře MotoGP nepostoupil z první části kvalifikace, v té druhé si pole position zajistil Španěl Jorge Lorenzo.

Velká cena Španělska, závod MS silničních motocyklů

Kvalifikace

Moto3: 1. Quartararo (Fr./Honda) 1:46,791, 2. Kent (Brit./Honda) -0,120, 3. Oliveira (Portug./KTM) -0,193, ...6. Hanika -0,407, 12. Kornfeil (oba ČR/KTM) -0,737.

Moto2: 1. Rabat 1:42,874, 2. Rins (oba Šp./Kalex) -0,305, 3. Folger (Něm./Kalex) -0,327.

MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 1:37,910, 2. M. Márquez (Šp./Honda) -0,390, 3. Iannone (It./Ducati) -0,558, ...20. Abraham (ČR/Honda) nepostoupil do 2. části kvalifikace.

Autor:




Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze