Tajný, ale dobře pracující motor
"Bylo to tajné, nemůžu říci, o jaký motor jde," začal český šampion. "No, ale myslím, že mohu povědět tolik: Motor vypadá velmi dobře, především proto, že má výrazně větší rozsah otáček, kdy lze využít plný výkon. To je velmi důležitá vlastnost." Kresta zkoušel nové srdce speciálu WRC v Mladé Boleslavi. S vozem jezdil asi tři hodiny, Armin Schwarz dříve testoval stejný vůz necelý den.
Včera večer se Kresta vydal ze sídla stáje na trasu bezmála sedm set kilometrů dlouhou s cílovou stanicí Dobšiná. Ačkoli nebyl kvůli doznívající chřipce zcela v pořádku, z dlouhé cesty ani z testu neměl obavy. "Bacil na mě zaútočil po návratu z Korsické rallye a už jsem jej snad zcela zahnal. Na Slovensko jedu sám autem, to bude v pohodě," říkal ještě včera, když si balil věci.
Dobšiná jako tréninkové hřiště
Stáj vybrala terén v okolí Dobšiné na kraji Slovenského ráje záměrně - Kresta a od začátku týdne i Armin Schwarz a Bruno Thiry tam jezdí šotolinovými cestičkami, což je povrch číslo jedna v Británii. "Jde pouze o vyzkoušení auta a případně drobné změny a úpravy. Když bude všechno v pořádku, zkouška může být velmi krátká," poznamenal k dnešním jízdám.
Na Britské ostrovy vyrazí koncem příštího týdne, aby od pondělka mohl nastoupil k tréninkům Britské rallye. Už se těší. "Bude to další velká škola. Kromě toho, že se tam pojede téměř výhradně na šotolině, lze tam čekat divoké změny počasí, i sněžení. Pokud chci být jezdcem mistrovství světa, musím poznat všechny rallye," míní Kresta, který v posledním světové soutěži roku pojede se stejným strojem, který řídil v Rallye San Remo.
Krestova smlouva stále bez podpisů
Zda se stane pilotem tovární stáje Škoda pro příští rok, dosud neví. "Protože jsem byl nemocný, nemluvil jsem delší dobu s vedením týmu. Jednání o mém novém působení je ale už velmi daleko, jen ještě není podepsaná smlouva," uvedl Kresta a na dotaz, jestli se zmíněná jednání týkají Škody Motorsport, odpověděl: "Ano."
Posádka Škoda Motorsport týmu Kresta, Tománek na trati Rallye San Remo |