Při smůle měli velké štěstí
“Jsem hodně zklamaný, dával jsem si po celou rallye pozor, abych neboural.... Pro pozdní brzdění jsem si ale bohužel vybral to nejhorší místo, protože jinde by se to mohlo obejít bez tak závažných následků,“ řekl smutný Kresta. Nehodu popsal takto: „Před jednou z vlásenek jsem brzdil hodně zostra, přitom mi zhasnul motor a já proto musel použít ruční brzdu. Pak jsem zavadil o kamennou zeď, do které poté vůz naplno narazil. Jsem fakt zklamaný, ještě když jsem dosud v Monte jel slušně.“
Jeden z členů stáje Škoda Motorsport pilota doplnil informací, že posádka měl při smůle obrovské štěstí. „Za zdí, kterou auto pobouralo, byl hluboký sráz. Kdyby do něj spadli, bylo by to asi hodně zlé,“ uvedl člen týmu.
Navzdory nehodě Kresta opouštěl Monte Carlo s kladnými dojmy. „Tak dobrý pocit ze závodění jsem ještě nikdy neměl. Projevilo se, že jsem s vylepšeným autem mohl testovat přímo v místě soutěže a pomohl mi i loňský trénink. Mám radost z toho, že se dá závodit i s nejlepšími, „ řekl Kresta, který byll po první erzetě dokonce pátý.
Černá Krestova šnůra pokračuje
Kresta před startem monacké soutěže opakovaně prohlašoval, že chce především dojet do cíle. To byl jeho hlavní cíl, který se mu tedy ani na popáté nesplnil. Dvojnásobný český šampion totiž nedokončil ani jednu ze čtyř loňských světových rallye.
V Rallye Akropolis jel s Fordem Focusem WRC privátní české stáje Jolly Club a v Safari, na San Remu a v Britské rallye už startoval s Octavií WRC. Až na havárii ve velšských lesích vždy odstoupil pro poruchu vozu.
Šéf Janeba: Romanovi budou kilometry chybět
Škodovácký šéf Pavel Janeba byl po havárii Kresty rozladěn: „Pro Romana je to opravdu velká škoda, zejména proto, že ztratil možnost absolvovat další kilometry. Pro mladého jezdec, jako je on, by byly k nezaplacení. Potřebuje získávat zkušenosti a obávám se, že při příští rallye mu mohou zdejší kilometry chybět.“
Na Gardemeistera a Erikssona Janeba netlačí: „Pokud se týká ostatních jezdců, nijak na ně netlačím. Jejich časy nejsou nejrychlejší, ale auto je pro oba stále nové. V této fázi sezony je důležité, aby si na auto zvykali a učili se, jak ho řídit. Povrch zde v Monte Carlu není ideální, ale náš čas přijde.“
Mladík dále vodí všechny hvězdy
Slavné soutěži i nadále kraluje francouzský mladík Sebastien Loeb s posledním citroenem, co týmu v závodě zbyl. Sedmadvacetiletý loňský světový šampion kategorie Super 1600 jede fantasticky a postupně zvětšuje náskok na lišáka Tommi Mäkinena, který jede poprvé se Subaru Impreza. Náskok činí již 46 vteřin.
Za Mäkinenem jsou srovnaná další esa, kteří na Loeba tentokrát jednuduše nemají. Třetí jede předloňský šampion Grönholm s peugeotem a následují piloti od forda Colin McRae a Sainz a elitní půltucet uzavírá úřadující mistr svět Burns, prvně závodící s peugeotem.
Skončil také Rovanperä
Tovární jezdec Peugeotu Fin Harri Rovanperä už také není ve startovním poli. Po nárazu ulomil spojovací tyč řízení. Španěl Carlos Sainz s fordem v sedmé erzetě skončil na třicet vteřin mimo cestu. Nor Petter Solberg se subaru zase prorazil levé přední a levé zadní kolo, zdemoloval karoserii a ztratil tak bezmála dvě minuty.
Osmá erzeta Coaraze - Loda startuje ve 13.49.
Pořadí po 7. RZ Puget-Theniers - Toudon dlouhé 26,76 km:
1. Loeb (Fr./Citroën) 1:44:28,1 hod., 2. Mäkinen (Fin./Subaru) -48,0, 3. Grönholm (Fin./Peugeot) -56,3, 4. C. McRae (Brit./Ford) -59,5, 5. Sainz (Šp./Ford) 1:35,1, 6. Burns (Brit./Peugeot) -2:17,7, 7. Delecour (Fr./Mitsubishi) -2:27,3, 8. Solberg (Nor./Subaru) -2:47,0, 9. Gardemeister (Fin./Škoda) -3:18,6, 10. Panizzi (Fr./Peugeot) -3:37,5, ... 13. Eriksson (Švéd./Škoda) -4:15,0.1. Loeb, Citroen Xsara